کد خبر: 27468
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه شهید آوینی شوش به بهره‌برداری رسید

منبع : لیزنا
هم‌زمان با دهه مبارک فجر کتابخانه‌شهید آوینی شهر فتح‌المبین شهرستان شوش به بهره‌برداری رسید.
کتابخانه شهید آوینی شوش به بهره‌برداری رسید

 به گزارش لیزنا، براساس‌ اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، هم‌زمان با دهه مبارک فجر، آیین بهره‌برداری از کتابخانه عمومی شهید آوینی شهر فتح‌المبین شهرستان شوش با حضور مسئولان شهرستان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام لطف‌الله سپهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان دراین مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی (ره) با بنیان‌گذاری این انقلاب بر پایه دین مبین اسلام و عدالت، موجب شد تا امکانات و منابع عمومی در سراسر ایران اسلامی توزیع گردد؛ بحمدالله امروز می‌بینیم در نقاط دوردست نظام و ایران اسلامی امکانات خوبی فراهم‌ شده است، از جمله آن ساخت این کتابخانه است؛ این کتابخانه هدیه این نظام به مردم منطقه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سپهر بیان کرد: به‌زعم بسیاری از صاحب‌نظران کتابخوانی، یکی از مهم‌ترین ابزار توسعه فکری، فرهنگی و اجتماعی و نیز از اصول اولیه توسعه پایدار است. با افزایش میزان مطالعه و ایجاد بسترهای زیرساختی در حوزه فرهنگ، به‌ویژه کتاب و کتابخوانی، میزان بزهکاری در جامعه کاهش می‌یابد؛ همچنین با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری لازم است که برای داشتن جامعه‌ای ایده آل با همکاری آموزش و پرورش، رسانه‌های ملی، علمای دینی و خانواده‌ها افراد را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: عملیات اجرایی این کتابخانه، با مساحتی بالغ‌بر 450 مترمربع و زیربنای بیش از 220 مترمربع از سال 93 از منابع مالی تملک و دارایی آغاز شده و امروز در ششمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی همچون بخش مخزن، کودک، کافی‌نت و سالن مطالعه خواهران و برادران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بابیان اینکه کل اعتبارات این پروژه به همراه تجهیزات جانبی بیش از دو میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد از این اعتبارات از محل کمک‌ تملک و دارایی و منابع دو درصد نفت، 800 میلیون ریال نیز از محل بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی صرف تکمیل این پروژه شده است.

 سپهر با اشاره به‌ضرورت افزایش سرانه مطالعه در مناطق محروم یادآور شد: خیرین در اقدامی تحسین‌برانگیز ده‌ها جلد کتاب به کتابخانه شهید آوینی شهر فتح‌المبین شوش هدیه کردند؛ انشاالله پس از افتتاح این کتابخانه منابع از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این کتابخانه ارسال خواهد شد.

در ادامه نجاتی، فرماندار شهرستان شوش بیان کرد: به حمدالله مسئولین کتابخانه‌های عمومی در سطح استان و شهرستان از فعالین حوزه فرهنگ هستند؛ این موضوع موجب راه‌اندازی سه باب کتابخانه در دوره مدیریت کنونی شد؛ انشاالله تا پایان سال نیز یک کتابخانه در شهر میاندوآب شوش به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شوش افزود: شهرستان شوش با سابقه فرهنگی و تاریخی غنی، ثبت جهانی آثار خود و اصالت فرهنگی مردم در دوران مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس باید در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پیش‌گام باشد. تخصیص بخشی از بودجه به موضوع کتاب و کتابخوانی به همین دلیل بوده است؛ اما هنوز تا رسیدن به ایده آل فاصله هست و تلاش‌ها برای پیمودن فاصله‌ها ادامه خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: