کد خبر: 27473
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 12:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «کتاب درمانی» در زندان‌های اردبیل اجرا خواهدشد

منبع : لیزنا
 دربررسی طرح کتاب‌درمانی زندان‌های‌اردبیل،شیوه‌های‌اجرائی طرح کتاب‌درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرح «کتاب درمانی» در زندان‌های اردبیل اجرا خواهدشد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در دیدار مراد فتحی و رباب عزیزخانی که با حضور کارشناسان این ادارات کل در کتابخانه مرکزی اردبیل انجام شد، در خصوص کلیات طرح کتابدرمانی، شیوه های اجرائی، فواید طرح و چگونگی برآورد نتایج اجرای طرح، تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اظهار خرسندی از همکاری اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، کتابدرمانی را یکی از پیشرو ترین روشهای درمانی برشمرده و اظهار داشت: در طرح کتابدرمانی، ضمن انتخاب گروه هدف و شناسائی آسیب های روانی، مطالعه کتابهای خاص و چینش شده در فضای مناسب توصیه شده و سپس بر اساس نتایج بدست آمده، کتابهای تکمیلی ارائه میگردد.

رباب عزیزخانی، شعر درمانی و نمایش درمانی را شیوه های دیگر کمک به مددجویان زندانها دانسته و افزود: کمک به یک مددجو، کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است چراکه لازمه کاهش آسیب های اجتماعی، سرمایه گذاری بر فرهنگ و سلامت روان افراد میباشد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این جلسه، با تقدیر از توجه کتابخانه های عمومی به مددجویان زندانها، کاهش آمار بازگشت به زندان را مهمترین هدف طرح کتابدرمانی بیان کرده و گفت: حوزه فرهنگی و روانشناسان این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری جهت اجرای طرح را دارند.

مراد فتحی، کاهش آسیب های اجتماعی و بزه های کیفری را منوط به همکاری و همدلی همه دستگاههای فرهنگی دانسته و تصریح کرد: کمک به مددجویان، کمک به جامعه محسوب میشود چراکه جامعه ای که ما در آن زندکی میکنیم، متشکل از همه افراد و همه اقشار از جمله مددجویان زندانها است.

در ادامه، دکتر زهرا رضوانیان ضمن بیان جزئیات اجرائی طرح کتابدرمانی، از پایان مرحله چینش کتابهای مورد نظر و شروع فاز اجرائی طرح خبر داد.

این روانشناس، خرید کتب، انتخاب گروه هدف و فضای مورد نیاز برای اجرای طرح را مراحل دیگر آن دانست و اظهار امیدواری کرد که تا پیش از پایان سالجاری، طرح کتابدرمانی مددجویان زندان اردبیل به طور رسمی آغاز خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: