کد خبر: 27562
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 08:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امیر هلاکویی

کتابخانه عمومی روستای علوی اصفهان در کسب عنوان روستای دوستدار کتاب نقش موثر داشت

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به کسب عنوان برگزیده روستای علوی کاشان در سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، نقش کتابخانه عمومی روستا را در کسب این عنوان مهم و تاثیرگذار خواند.
کتابخانه عمومی روستای علوی اصفهان در کسب عنوان روستای دوستدار کتاب نقش موثر داشت

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، امیرهلاکویی گفت: با توجه به وجود 53 کتابخانه روستایی در سطح استان فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج کتابخوانی در سطح روستاها فراهم نموده که حضور روستای علوی کاشان در میان 10 روستای دوستدار کتاب کشور قطعا مرهون اقدامات، ایده ها و تلاش های کتابداران کتابخانه این روستاست.

وی ضمن تشکر از مسئول کتابخانه عمومی علوی افزود: از جمعیت 700 نفری روستا 330 نفر عضو کتابخانه هستند که برگزاری کلاس‌های قصه گویی، خلاصه نویسی، داستاننویسی،جمع خوانی کتاب و  اجرای نمایش، نشست‌های کتاب‌خوان و مشارکت مادران و پدر بزرگهای قصه گو در این روستا از جمله فعالیت‌های شاخص بوده است.

هلاکویی تصریح کرد: کتابخانه‌های روستایی بعضا به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعال روستا میزبان نشست های فرهنگی از جمله حلقه های صالحین، کلاس ها و کارگاه های آموزشی و نمایشگاه کتاب هستند که کتابخانه روستای علوی در این زمینه ها نیز پیشتاز و شاخص است.

گفتنی است، در سومین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نزدیک به 1000 روستا فعالیت ها و برنامه های خود را به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرده بودند که پس از چند مرحله داوری 10 روستای دوستدار کتاب معرفی و دوشنبه دوم اسفندماه در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تقدیر خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: