کد خبر: 27588
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 09:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حافظ‌خوانی اعضای نابینا کتابخانه امام علی(ع) یزد در نمایشگاه کتاب استان

منبع : لیزنا
در نخستین روز از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد، اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان یزد با همکاری بخش نابینایان کتابخانه‌ عمومی امام علی(ع) یزد  جلسه حافظ خوانی برگزار کرد.
حافظ‌خوانی اعضای نابینا کتابخانه امام علی(ع) یزد در نمایشگاه کتاب استان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این برنامه ادبی در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب استان ، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با بیان اینکه زیبایی کلام در اثربخشی آن نقش به سزایی دارد، گفت: شعر هرچند کوتاه می‌تواند بهترین مضامین را بیان کند و می‌توان ادعا کرد زبان شعر، بُرنده‌ترین زبان‌هاست.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست ادبی، از اجرای خوب برنامه حافظ‌خوانی اظهار خرسندی کرد  و این امر را نشان‌دهنده علاقه‌مندی نابینایان به حوزه ادبیات و آثار شاعران نام‌آشنایی همچون حافظ دانست.

 مجری برنامه و از روشندلان عضو کتابخانه نیز در ابتدای این نشست با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران برپایی این برنامه، گفت: هنرمندان و شاعران باید با سروده‌های خود، جامعه را به سوی ارزش‌های اسلامی و معنوی هدایت کنند.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، شاعران حاضر در این نشست ادبی علاوه بر قرائت غزل‌هایی از دیوان حافظ، اشعار خود را نیز با مضامین مذهبی و حال و هوای معنوی این روزها تقدیم حاضران خواهند کرد.

در ادامه این نشست ادبی، شعرای روشندل با اجرای موسیقی ، غزل‌هایی از دیوان حافظ و همچنین سروده‌های خود را قرائت کردند.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد یکم تا هفتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگا‌ه‌های استان یزد برپا است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: