کد خبر: 27605
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 15:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد خبر داد

رفع مشکل نرم افزار مدیریت کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل

منبع : لیزنا
مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد از تحویل قفل نرم‌افزار مدیریت کتابخانه به کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل خبر داد.
رفع مشکل نرم افزار مدیریت کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد ربیع احمدخانی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ باب کتابخانه مشارکتی و مستقل در سطح کشور از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مجاز به فعالیت هستند. بر اساس شیوه‌نامه تأسیس کتابخانه‌های عمومی، نظارت بر ارائه خدمات کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل و همچنین تأمین نرم‌افزار این کتابخانه‌ها از تعهدات نهاد است؛ ازآنجایی‌که کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل تاکنون به سامانه مدیریت کتابخانه‌ها (سامان) متصل نبوده‌اند، با هماهنگی انجام‌شده با معاونت‌های برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نرم‌افزار مدیریت کتابخانه در صورت درخواست مؤسسین کتابخانه‌های موردنظر در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ازجمله محسنات وجود این نرم‌افزار در کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل می‌توان به ایجاد امکان مکانیزه شدن فعالیت کتابخانه‌های مذکور، یکدست شدن اطلاعات و تسهیل در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عضویت و امانت کتاب در این کتابخانه‌ها اشاره کرد.

احمدخانی تصریح کرد: فرم تحویل قفل نرم‌افزار مدیریت به کتابخانه‌های یادشده تنظیم و به ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها ابلاغ می‌شود. پس از صدور مجوز فعالیت کتابخانه، ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها در صورت درخواست مؤسسان این کتابخانه‌ها به نرم‌افزار مدیریت کتابخانه و وجود قفل موردنظر در استان‌ها، نرم‌افزار یادشده را در اختیار آن‌ها قرار خواهند داد.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها در خاتمه اظهار داشت: اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها برنامه‌ریزی اتصال کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل حائز شرایط را به‌منظور اتصال به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار داده است تا این کتابخانه‌ها از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: