کد خبر: 27663
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 اسفند 1395 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاون فرماندار کامیاران

ضرورت استفاده از ساختمان های بلااستفاده شهری و روستایی برای راه اندازی کتابخانه

منبع : لیزنا
معاون فرماندار کامیاران استان کردستان،  بر ضرورت استفاده از ساختمان های بلااستفاده و مناسب در روستاها و شهرها برای راه اندازی کتابخانه عمومی تاکید کرد.
ضرورت استفاده از ساختمان های بلااستفاده شهری و روستایی برای راه اندازی کتابخانه

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، فرماندار کامیان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران اظهار داشت: در روستاها ساختمان های بلااستفاده از جمله حمام های قدیمی وجود دارد که دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم می توانند با حمایت نهادهای فرهنگی متولی این مکان ها را به کتابخانه تبدیل کنند.

وی  با بیان اینکه کتابخانه های عمومی مشارکتی فرصتی مناسب برای ایجاد و راه اندازی کتابخانه در روستاهاست، افزود:  در صورتی که در روستاها فضای مناسب و آماده برای راه اندازی کتابخانه وجود داشته باشد می توان از این ظرفیت ها در راستای ارتقای شاخص های مطالعه استفاده کرد.

معاون فرماندار کامیاران عنوان کرد: ایجاد فضاهای فرهنگی بهترین ابزار برای مقابله با تهدیدات و مشکلات اجتماعی است.

وی همچنین خواستار حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی شد و افزود: همه وظیفه دارند از نهادی  در راستای ارتقای سطح آگاهی و بصریت جامعه که در نهایت به توسعه منجر می شود حمایت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کامیاران نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر دارای 8 باب کتابخانه عمومی و یک کتابخانه عمومی مشارکتی است که 4 باب از این کتابخانه ها در روستای های خامسان، خانم آباد، طاء و کوله ساره واقع هستند.

وی تعداد اعضاء فعال کتابخانه های عمومی کامیاران را هفت هزار و 500 هزار عضو برشمرد و افزود: هم اکنون بالغ بر 79 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان در دسترس عموم قرار دارد و مردم می توانند از این منابع بهره مند شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: