کد خبر: 27756
تاریخ انتشار: شنبه, 14 اسفند 1395 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

قول مساعد شهرداری و شورای شهر برای واگذاری زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی در بشرویه خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
شهرداری و شورای اسلامی شهر بشرویه خراسان جنوبی برای واگذاری زمین جهت ساخت کتابخانه استاندارد مرکزی در این شهر، قول مساعد دادند.
قول مساعد شهرداری و شورای شهر برای واگذاری زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی در بشرویه خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه گفت: فرهنگ، اولین زیرساخت هر جامعه است و بایستی در این حوزه، بیشتر کار شود.

مدیرکل کتابخانه های استان خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی در آخرین رتبه بندی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به لحاظ سرانه اعضا در جایگاه دوم کشور قرار داشته که شهرستان بشرویه در بین کتابخانه های نهادی خراسان جنوبی، رتبه اول سرانه اعضا را دارد.

وی اذعان داشت: با وجود کتابخوان بودن مردم بشرویه و کمک های مالی زیادی که از سال گذشته توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی جذب شده، کمترین درصد کمک های دولتی برای کتابخانه ها در استان را، در شهرستان بشرویه شاهد هستیم که امیدواریم فرمانداری در این زمینه یاری رسان کتابخانه‌ها باشد.

فرماندار شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: چنانچه بخواهیم جامعه ای فرهیخته داشته باشیم، به طور قطع افراد آن جامعه می بایست باسواد بوده و اطلاعات خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه صرف هزینه در بخش فرهنگی، بیشتر سرمایه گذاری است تا هزینه، افزود: در حوزه ساخت و ساز و تملک دارایی سعی می کنیم مباحث فرهنگی را پر رنگ تر ببینیم.

وی با تأکید بر ضرورت جذب خیران جهت ساخت کتابخانه گفت: به اندازه ای که در جهت کسب کمک های خیران برای مدرسه سازی تلاش شده، برای جذب و تشویق خیران به ساخت کتابخانه، فعالیت کمتری صورت گرفته است.

وی افزود: لازم است اعضای انجمن کتابخانه ها، علاوه بر جلسات انجمن، در طول سال هم برنامه هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

شهردار بشرویه نیز در جلسه انجمن کتابخانه ها، ضمن ارائه گزارشی از پرداختهای نیم درصد شهرداری به کتابخانه بشرویه، بر ضرورت توجه بیش از پیش به امر ترویج و تشویق مطالعه در این شهر تأکید کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر بشرویه آمادگی تأمین زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی استاندارد در بشرویه را دارد که امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان و کمک اداره کل کتابخانه های عمومی استان، هر چه سریعتر شاهد تحقق این مهم در مرکز شهرستان باشیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه نیز در ادامه جلسه، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 6 جلسه انجمن در استان برگزار شده که تمامی مصوبات آن به جز چند مورد که دست پیگیری است عملی شده است.

وی افزود: گازکشی کتابخانه عمومی امام صادق(ع) اِرِسک و کمک انجمن در خصوص خرید کتاب کمک درسی از چمله مصوبات جلسات پیشین است که تا کنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه با داشتن دو کتابخانه نهادی در سال جاری، 31 نشست کتاب خوان برگزار کرده که از این بین 12 نشست، در مدارس بوده است.

وی در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری ها نیز افزود: شهرداری بشرویه با تعامل خوبی که با کتابخانه دارد، 70 میلیون ریال تا پایان آبان ماه واریزی داشته و مابقی تا پایان سال 1395 واریز خواهد شد و شهرداری ارسک نیز مبلغ 10 میلیون ریال در سال جاری پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی، مهمترین هدف کتابخانه هاست، از فرمانداری درخواست کرد که ادارات دولتی را مجاب نماید که در قسمتی از فضای اداره ها، جایگاهی برای مطالعه در نظر بگیرند.

گفتنی است، پیشنهاد راه اندازی کتابخانه عمومی در روستای غنی آباد شهرستان بشرویه و دعوت از نویسندگان مطرح کشوری به شهرستان، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: