کد خبر: 27794
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 12:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

علیرضا نوروزی

راهکار اصلی حل مشکلات کنونی دانشگاه ها سمت و سو گرفتن آنها به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است

منبع : لیزنا
نشست هم‌اندیشی کارآفرینی ویژه کارشناسان، کتابداران و متخصصان علم اطلاعات و دانش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
راهکار اصلی حل مشکلات کنونی دانشگاه ها سمت و سو گرفتن آنها به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی کرمانشاه، انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی استان کرمانشاه، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی، نشست هم اندیشی کارآفرینی ویژه کارشناسان و متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با حضور علیرضا نوروزی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی برگزار کرد.

علیرضا نوروزی، در همایش کارآفرینی برای کارشناسان و متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، اشباع بازار کار را یکی از چالشهای پیش‌روی دانشگاه‌ها دانست و گفت: لازم است دانشگاه‌ها در این زمینه چاره‌اندیشی کرده و برای حل مشکلات خود برنامه ریزی کنند.

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی رشته‌های دانشگاهی با نیاز جامعه، موجب شده است که دانشگاه‌ها در فکر تغییر و تحول باشند، افزود: مشکل اصلی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال است و با نگاه و تفکر کلیشه‌ای نمی‌توان مشکلات دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان را حل کرد.

نوروزی در ادامه از کاهش بودجه‌های تحقیقاتی و کاهش حمایت مالی دانشگاه‌ها از سوی دولت از دیگر مشکلات کنونی دانشگاه‌ها یاد کرد.

استاد دانشگاه تهران در ادامه کارآفرینی را موتور محرکه توسعه اقتصادی عنوان کرد و بیان کرد: امروز نفوذ کارآفرینی در جامعه محسوس تر شده و  توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نمونه های از برنامه‌های دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است.

علیرضا نوروزی با اشاره به نقش دانشگاه‌های کارآفرین در توسعه اقتصادی ادامه داد: دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه های کارآفرین نامیده می‌شوند دانشگاه‌هایی هستند که علاوه بر کارهای آموزشی و پژوهشی به دنبال کارآفرینی هستند.

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال جهانی شدن هستند، راهکار اصلی حل مشکلات کنونی دانشگاه ها را سمت و سو گرفتن آنها به سمت دانشگاه‌های کارآفرین دانست.

در پایان به سوالات و دغدغه های حاضرین پاسخ داده شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: