کد خبر: 28370
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 - 10:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شورای اداری اداره کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد

منبع : لیزنا
شورای اداری اداره کل کتابخانه های استان بوشهر با هدف تبیین هفتمین جشنواره رضوی برگزار شد.
شورای اداری اداره کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، شورای اداری اداره کل کتابخانه های استان بوشهر با حضور مدیر کل، کارشناسان ستادی و روسای ادارت شهرستان به منظور تبیین هفتمین جشنواره رضوی برگزار شد.

سید علی هاشمی دبیر استانی جشنواره در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن ایام شعبانیه، به مقام شامخ جانبازان و پاسداران ادای احترام کرده و به طرح مباحث مهم و اصلی در جلسه پرداخت و دیدگاه های خود را پیرامون این موضوع بیان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ابتدا بیان داشت، برگزاری جشنواره رضوی از رسالت های اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که اجرای آن با حسن تدبیر دبیر کل نهاد و آستان قدس رضوی برای دومین سال پیاپی به کتابخانه های عمومی واگذار شده است.

وی همچنین اظهار داشت:استان بوشهر با وجود ظرفیت ها و پتانسیل هایی که به لحاظ مذهبی و فرهنگی دارد باید برنامه ای درخور این استان ارائه دهد.

هاشمی گفت: گام برداشتن برای گسترش فرهنگ رضوی کاری بس ارزشمند است که پاداش آن در پیشگاه خداوند محفوظ است.

دبیر استانی ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی اهتمام در اجرای این جشنواره را خواستار شد و بر تبلیغات محیطی و مجازی تاکید کرد.

وی افزود:این جشنواره به دو شیوه مکتوب از طریق مراجعه حضوری به کتابخانه ها و مجازی از طریق مراجعه به سایت www.iranpl.ir برگزار خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: 6 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در موضوع‌های امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی(علیهما‌السلام) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

در بخش کودک کتاب 10 قصه از امام رضا(علیه‌السلام) برای بچه‌ها، نویسنده: مژگان شیخی، ناشر: قدیانی و در بخش نوجوان کتاب ماه غریب من، نویسنده: مجید ملا‌محمدی، ناشر: به نشر معرفی شده است.

همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و احمد بن موسی(علیهماالسلام) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(علیه‌السلام)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است که از این قرار است: زندگی به سبک خورشید، نویسنده: مهدی غلامعلی ناشر: نشر جمال؛ مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، نویسنده : محمدرضا شرفی ناشر: موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی؛ بانوی ملکوت، نویسنده: آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی، ناشر: بوستان کتاب و چلچراغ، نویسنده: جلیل عرفان‌منش، ناشر: دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در پایان از همه دستگاه ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی و خیرین دعوت کرد جهت هرچه با شکوهتر برگزار کردن جشنواره و همچنین اختتامیه و اطلاع رسانی مناسب مشارکت نمایند.

 

در ادامه کارشناسان و روسای ادارت نقطه نظرات خود را در مورد شیوه تصمیم گیری برای اجرای بهتر این طرح ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: