کد خبر: 28897
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 25 خرداد 1396 - 16:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در قم چهار نشست برای ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی علامه امینی شهرستان قم میزبان چهار برنامه با محوریت مطالعه مفید در قالب نشست‌های کانون ادبی، قرآنی، جمع‌خوانی و کتاب‌خوان بود.
در قم چهار نشست برای ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، نشست‌های کانون ادبی، قرآنی، جمع‌خوانی و کتاب‌خوان با محوریت گسترش مطالعه در کتابخانه عمومی علامه امینی برگزار شد.

نشست کانون ادبی

در آغاز این نشست، اعضا به بازخوانی یادداشت‌های روزانه خود پرداختند. این یادداشت‌ها شامل خاطرات و وقایع طنزگونه و تخیل‌آمیز است که در طول دو هفته برای افراد کانون داده است.

رقیه ندیری مربی کانون ادبی دراین‌باره گفت: نگارش درباره یک یا چند موضوع باید در ساعاتی معین انجام سود.

وی هدف از این کار را تقویت اراده‌ای قوی و ایجاد نظم و انضباط در نوشتن عنوان کرد و گفت: همین امر مهم باعث آفرینش تصمیمات بزرگ‌تری در آینده و همچنین دقت نظر بیشتر در جزئیات می‌شود.

در ادامه مربی کانون ادبی، به معرفی و بررسی کتاب «بند رختی که برای خودش دل داشت» نوشته‌ فرهاد حسن‌زاده پرداخت.

وی یکی از ویژگی‌های این کتاب را متن‌های کوتاه و خواندنی آن دانست و گفت: نویسنده در این اثر با نگاهی متفاوت و دیدی زیبا به اشیاء و رخدادهای پیرامونش می‌نگرد و از این طریق به اشیاء جان تازه می‌بخشد.

ندیری افزود: به عقیده برخی کارشناسان، این کتاب در قالب داستانک نوشته شده و دارای طنزی دلنشین و جذاب است.

خوانش داستان‌های «سیب خوش‌اشتها»، «عجب مد جدیدی»، «وای چه مصیبتی»  و «زلزله» توسط این مربی کانون ادبی و بحث و گفت‌وگو علاقه‌مندان پیرامون آن بخش دیگری از این نشست بود.

در پایان، ندیری شعر «کاکتوس» از سروده‌های خویش را بازخوانی کرد و نویسندگان نوجوان دیدگاه‌های خود را در مورد آن بیان کردند.

نشست قرآنی

زهرا آقایی مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه درباره این نشست قرآنی، گفت: کتابخانه علامه امینی به برکت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن به برگزاری مراسم ترتیل قرآن کریم اقدام کرده و سوره‌ مبارکه «فیل» را برای کودکان روخوانی و معنی کرد.

 وی افزود: آموزش این سوره برگرفته از کتاب «دوست من قرآن: واحد کار حفظ، روخوانی و مفاهیم سوره فیل» نوشته‌ مجید غلامی و زهرا حمیدیان است که در آن کودکان عزیز با معانی و مفاهیم قرآنی به شیوه‌ای مصور و رنگی همراه با رنگ‌آمیزی، شعر، قصه و بازی آشنا می‌شوند.

آقایی در ادامه با اشاره به جمع‌خوانی سه کتاب از مجموعه‌ «امام و کودکان» با عناوینِ «نامه به امام»، «غذای پیرمرد» و «گردن بند طلا» نوشته‌ ابوالفضل هادی‌منش و کتاب شعر «رهبر محبوب ایران» سروده سید محمد مهاجرانی گفت: معرفی و خوانش فردی و گروهی این کتاب‌ها باهدف آشنایی با سیره فردی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) انجام شد

نشست کتاب‌خوان

 

در این نشست ۷ نفر از علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده پرداختند. «چطوری خیلی بد خط بنویسیم» نوشته آن فاین ؛ کتاب «تمساح غول‌پیکر» نوشته رولد دال؛ «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی؛ «دوست صمیمی من» نوشته ایان وای برو و «۱۲ قصه از امام علی (ع) و یارانش: با نگاهی به نهج‌البلاغه» نوشته مژگان شیخی؛ «حضرت ابراهیم(ع)» نوشته امیرحسین فردی و کتاب «هویج بستنی» نوشته فرهاد حسن‌زاده عنوان کتاب‌هایی است که در این نشست به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: