کد خبر: 29128
تاریخ انتشار: جمعه, 16 تیر 1396 - 16:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فعالبت های کتابخانه های عمومی اردبیل جهت ترویج هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی روستای بابک شهرستان بیله سوار، روستای آراللو اردبیل، کورائیم شهرستان نیر و امام علی(ع) اردبیل فعالیت های متعددی برای معرفی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی انجام داده اند.
فعالبت های کتابخانه های عمومی اردبیل جهت ترویج هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی استان اردبیل، با پایان مهلت شرکت در بخش مکتوب جشنواره کتابخوانی رضوی که تا 10 تیرماه تمدید شده بود، کتابخانه های عمومی استان آخرین تلاشهای خود را برای ترویج بزرگترین جشنواره کتابخوانی سالانه بکار بسته اند.

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مسئول کتابخانه عمومی روستای بابک شهرستان خلخال که با برگزاری منظم کلاسهای نقاشی و نشست های جمع خوانی کتاب «ده قصه از امام رضا(ع)» در بخش کودک کتابخانه و حضور در کلاسهای درس مدارس ابتدائی، سعی در آشنائی هر چه بیشتر کودکان با کرامات و فضائل امام رضا(ع) و شرایط جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است، در روزهای باقیمانده از مهلت جشنواره، تمرکز خود را به اطلاع رسانی بخش آنلاین جشنواره معطوف کرده است.

عهدیه نگاری با بیان اینکه پوسترهای جشنواره در سطح مراکز بهداشت، مدارس، دهیاری و مساجد این روستا نصب شده است، از نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح معبرهای اصلی روستا بعنوان دیگر اقدام کتابخانه عمومی روستای بابک نام برد.

این کتابدار همچنین از برپائی نشست های معرفی جشنواره برای اعضای مراجعه کننده در قالب گروه های چند نفری خبر داد.

کتابخانه عمومی روستای آراللو اردبیل نیز با اجرای ویژه برنامه های متعدد، همت خود را در جهت ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی بکار بسته است.

مسئول کتابخانه عمومی 15 خرداد روستای آراللو با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان با حضور در صف نمازگزاران مساجد و محافل انس با قرآن و پخش لوح های فشرده، مردم این روستا را با جشنواره آشنا نموده است، اظهار داشت: ضمن حضور در کلاس مهدهای کودک روستا و کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و نیز با برپائی نشست های جمع خوانی و نقاشی در بخش کودک کتابخانه، سعی داشته ایم توجه کودکان را به شناخت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) از طریق شرکت در جشنواره و مطالعه کتاب جلب کنیم.

فرشته آزادی، از همکاری دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا در ترویج جشنواره تقدیر کرده و افزود: خوشبختانه کودکان، نوجوانان و جوانان، نگاه ویژه ای به جشنواره داشته و از این فرصت بعنوان ارتقای سطح معارف رضوی خود بهره میبرند.

مسئول کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهرستان اردبیل نیز با بیان بخشی از فعالیتهای این کتابخانه در جهت ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده، برپائی پنل های ویژه جشنواره در کتابخانه جهت مطالعه کتابهای معرفی شده و ثبت نام آنلاین در این جشنواره برای اعضا است.

شهرام آذریان، کنجکاوی و دانش دوستی اعضای کودک و نوجوان کتابخانه را مورد اشاره قرار داده و تصریح کرد: بسیاری از کودکان و نوجوانان با شنیدن نام جشنواره کتابخوانی رضوی و یا دیدن بنرها و پوسترهای نصب شده به کتابخانه مراجعه کرده و خواستار دریافت راهنمائی جهت شرکت در جشنواره می شوند.

این کتابدار، شوق کودکان و نوجوانان جهت آشنائی با معارف رضوی را بعنوان یک موهبت فرهنگی معرفی کرده و تأکید کرد: مطالعه کتابهای جشنواره و شرکت در بخش نقاشی و پویش مجازی باعث نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در ذهن کودکان و نوجوانان میشود.

همچنین، مسئول کتابخانه عمومی بخش کورائیم شهرستان نیر نیز با برشمردن اهم فعالیتهای صورت گرفته در ایام برگزاری جشنواره، از ادامه اشتیاق شهروندان کورائیمی جهت شرکت در بخش آنلاین جشنواره خبر داد.

خسرو کامران، برگزاری نشست های جمع خوانی کتاب «بانوی ملکوت» در مسجد جامع کورائیم را بسیار مثمر ثمر خوانده و خاطرنشان ساخت: این نشستها، موجب آشنائی هرچه بیشتر بانوان شهر کورائیم با شخصیت حضرت معصومه(س)، شوق بیشتر به سمت کتابخوانی و آشنائی با جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

وی، نصب بنرهای اطلاع رسانی با همکاری شهرداری و برپائی ایستگاه جشنواره در میدان مرکزی شهر کورائیم با همکاری جمعیت هلال احمر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرده و اظهار داشت: این فعالیتها موجب شد نگاه مردم به جشنواره معطوف شده و اشتیاق شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در بین آنها ایجاد شود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: