کد خبر: 29210
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 14:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شهرستان سربیشه چهار برابر سهمیه اش نشست کتاب خوان برگزار کرده است

منبع : لیزنا
شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی در سال گذشته چهار برابر سهمیه و تکلیفش نشست کتاب خوان برگزار کرده است.
شهرستان سربیشه چهار برابر سهمیه اش نشست کتاب خوان برگزار کرده است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) شهر مود شهرستان سربیشه در سال 96 گفت: انجمن کتابخانه های شهرستان سربیشه، به لحاظ کمی و کیفی، جزو بهترین انجمن های استان است و در این بین انجمن کتابخانه مود با برگزاری صد در صدی جلسات مصوب شده، سرآمد شهرستان سربیشه می باشد.

محمدرضا رضایی افزود: در چند سال اخیر، رویکرد مثبتی در حوزه کتاب و کتابخوانی ایجاد شده و اعتبارات ویژه ای اعم از کمکهای دولتی، کمکهای خیرین و نیم درصد شهرداریها جذب شده است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، امروز به لحاظ جذب نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها، با وصول 85 درصدی، در کشور نمونه است.

او افزود: اعتبارات تملک دارایی اداره کل کتابخانه ها از یک میلیارد تومان در سال 93 به پنج میلیارد تومان در سال 96 تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه، در سال های اخیر به سمت خیرین رفته ایم گفت: کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی، در اکثر لحظات زندگی، همراه مردم است، به همین خاطر فضای کتابخانه به لحاظ منظر و مبلمان بایستی مناسب و مساعد باشد که جهت تحقق این امر، اکثر کتابخانه ها در مرکز استان، بهسازی و نوسازی شده است.

امام جمعه شهر مود نیز در این جلسه تأکید کرد: در کنار نیازهای مادی، بایستی به نیازهای معنوی نیز توجه کرد.

حجت الاسلام فلسفی گفت: هر چه کتابخانه های ما شلوغ تر باشند، زندان های ما خلوت تر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کتاب، بوستان علماست افزود: اگر اهل مطالعه نیستیم، بهترین راه و عاقلانه ترین کار، سکوت است.

شهردار مود نیز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) گفت: در سال 95 بیش از 53 میلیون تومان سهم کتابخانه از نیم درصد شهرداری مود بوده که تا پایان بهمن 95 بیش از 47 میلیون تومان واریز شده است.

صادق بختیاری ادامه داد: در سه ماهه اول سال 96، بیش از 12 میلیون تومان سهم کتابخانه توسط شهرداری مود واریز شده است.

وی یادآور شد: موزائیک جلوی کتابخانه، در اختیار گذاشتن تابلوی تبلیغات و کمک به برگزاری مراسم و تهیه جوایز برای کتابخانه از اقدامات شهرداری مود است.

 

گفتنی است، مریم خودکار، مسئول کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) مود، کمبود منابع و اسباب بازی و نبود کفپوش را از جمله محدودیت های بخش کودک کتابخانه عنوان و افزود: حصارکشی ساختمان و محوطه سازی کتابخانه از دیگر مسائل قابل بررسی در خصوص کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) مود است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: