کد خبر: 29637
تاریخ انتشار: شنبه, 14 مرداد 1396 - 12:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سهم 11 درصدی خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت بیش از 640هزار نفر از مردم کشور در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سهم 11 درصدی خراسان رضوی در این جشنواره خبر داد.
سهم 11 درصدی خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حسین اکبری با اشاره به شرکت بیش از هفتاد هزار نفر از استان خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از رشد 9برابری مشارکت و حضور مردم در این جشنواره نسبت به سال قبل خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: با برنامه های انجام شده و اطلاع رسانی های انجام شده در سطح استان از طریق برگزاری جلسه توجیهی مسئولین کتابخانه های عمومی استان در ابتدای سال ،تبلیغات میدانی، روزنامه ها، صدا و سیما، نصب بنر در سطح شهر، برگزرای جلسات متعدد با ارگانها و سازمانها و خصوصا تلاش و همت کتابداران کتابخانه های عمومی در سال جاری بیش از 72هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که در مقایسه با مشارکت 8هزار نفری در سال گذشته رشد 9برابری را نشان می دهد.

دبیر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان رضوی مجموع سهم استان را در برگزاری و مشارکت در سال جاری 4/11درصد کل کشور دانست و خاطر نشان کرد: این رقم و مجموع مشارکت استان در جشنواره در سال گذشته 4/3 درصد بوده است که رشد نزدیک به چهار برابری را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین جلساتی با سایر ارگانها و نهادها با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی انجام شد که در این باره می توان به جلساتی با اداره کل اتباع استان،اداره کل زندانهای استان،اداره کل آموزش و پرورش،سازمان تامین اجتماعی،اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری،سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی بیمه پاسارگاد،انجمن خیرین کتابخانه ساز استان اشاره کرد.

وی به برگزاری اولین شورای اداری اداره کل استان در ابتدای سال جاری با حضور تمامی مسئولان کتابخانه های استان گفت: برگزاری این جلسه در ابتدایی ترین روزهای برگزاری جشنواره با عث ایجاد هماهنگی در بین کتابخانه ها و استفاده از حداکثر زمان ممکن برای برگزاری باشکوه جشنواره بود.

اکبری در خصوص تاثیرات اجتماعی برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی در سطح استان گفت: برنامه های موضوعی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که یکی از آنها برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی می باشد، با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی برگزار می شود. ما در کشور با این دونقص مواجه هستیم که مطالعه کمی داریم و سبک زندگی غالب ما سبک زندگی رضوی نیست.لذا با برگزاری این جشنواره هم می توانیم در افزایش سرانه مطالعه ایفای نقش کنیم و هم در ترویج فرهنگ رضوی سهمی داشته باشیم.

وی یادآور شد: مردم به موضوعات و مباحث فرهنگی با رویکرد زندگی و سیره امامان علاقه دارند و وقتی برنامه ای با موضوعات مذهبی برگزار می شود با دل و جان سعی در حضور و مشارکت در آن دارند و یک نوع نشاط و شادابی به اجتماع تزریق می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در باره میزان همراهی و مشارکت نهاد ها و شهرداری ها گفت: واقعیت امر این است که اگر تمامی ظرفیت نهادهای اجتماعی و فرهنگی در کنار هم قرار گرفته و در این کار با نهاد کتابخانه های عمومی کشور همصدا شوند اتفاق بسیار بزرگی در کشور خواهد افتاد. مسلما سرانه مطالعه را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.کتابخانه های عمومی بعنوان یک پاتوق فرهنگی دارای اهمیت خواهد بود. البته در تحقق چنین وضعیت ایده آلی همه دستگاهها از جمله نهاد کتابخانه های عمومی هم باید دارای انعطاف لازم باشند. بعبارت دیگر همه دستگاهها احساس کنند سهمی در این کار بزرگ دارند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: