کد خبر: 29714
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 08:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سهم ۱۱ درصدی خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت بیش از ۶۴۰ هزار نفر از مردم کشور در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سهم ۱۱ درصدی خراسان رضوی در این جشنواره خبر داد.
سهم ۱۱ درصدی خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حسین اکبری با اشاره به مشارکت بیش از هفتاد هزار نفر از استان خراسان رضوی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از رشد ۹ برابری حضور مردم در این جشنواره، نسبت به سال گذشته، خبر داد. وی گفت: با برنامه‌های انجام‌شده و اطلاع‌رسانی در سطح استان از طریق برگزاری جلسه توجیهی، تبلیغات میدانی، روزنامه‌ها، صداوسیما، برگزاری جلسات متعدد با ارگان‌ها و خصوصاً تلاش و همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی، در سال جاری بیش از ۷۲ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند؛ این رقم در مقایسه با مشارکت ۸ هزارنفری در سال گذشته، از رشد ۹ برابری مشارکت مردمی حاکی است.

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: درمجموع سهم استان خراسان رضوی در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۱ درصد کل کشور است؛ این رقم نسبت به سال گذشته قریب به چهار برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری جلساتی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی با ادارات کل اتباع استان، زندان‌ها، آموزش‌وپرورش، سازمان تأمین اجتماعی، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی بیمه پاسارگاد و انجمن خیرین کتابخانه ساز استان نیز بخش دیگری از فعالیت‌های انجام‌شده بود.

اکبری با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای اداری اداره کل استان گفت: برگزاری این جلسه با حضور تمامی مسئولان کتابخانه‌های استان در ابتدایی‌ترین روزهای برگزاری جشنواره، باعث ایجاد هماهنگی در بین کتابخانه‌ها و استفاده از حداکثر زمان ممکن برای برگزاری باشکوه جشنواره بود.

اکبری در خصوص آثار اجتماعی برگزاری این قبیل برنامه‌های فرهنگی در سطح استان گفت: برنامه‌های موضوعی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) که یکی از آن‌ها جشنواره کتابخوانی رضوی است، با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی برگزار می‌شود. ما در کشور با این دو نقص مواجه هستیم؛ نخست اینکه کم مطالعه می‌کنیم و دوم، سبک زندگی اکثر ما، سبک زندگی رضوی نیست. لذا با برگزاری این جشنواره هم در افزایش سرانه مطالعه ایفای نقش می‌کنیم و هم در ترویج فرهنگ رضوی سهمی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مردم به موضوعات و مباحث فرهنگی با رویکرد زندگی و سیره امامان علاقه دارند و با دل‌وجان سعی در حضور و مشارکت در برنامه‌هایی این‌چنین دارند؛ درواقع با برگزاری این قبیل برنامه‌ها، نشاط و شادابی به اجتماع تزریق می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درباره میزان همراهی و مشارکت نهادها و شهرداری‌ها گفت: واقعیت اینست که اگر تمامی نهادهای اجتماعی و فرهنگی، با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم‌صدا شوند، اتفاق بسیار بزرگی در کشور رخ می‌دهد و مسلماً سرانه مطالعه به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: