کد خبر: 30015
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان ایلام

کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان با همت کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام؛ نشست «کتاب‌خوان» کتابخانه عمومی امیرکبیر شهر آبدانان ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر  برگزار شد.

این نشست، پنج عنوان کتاب را به علاقه‌مندان معرفی کرد که بدین شرح است؛

«سه کوتوله در جنگل» نوشته برادران گریم، ترجمه علی سلامی

سه کوتوله در جنگل از داستان‌های پریان است. کتاب شامل ۱۳ داستان با عناوین جان وفادار، دوازده برادر، برادر و خواهر، راپونزل، سه کوتوله در جنگل، سه ریسنده، مار سفید، هانسل و گرتل، ماهیگیر و همسرش، نه‌نه زمستان، سیندرلا، سگ و گربه و الاغ و خروس، زنی با دستان نقره‌ای است که در ۱۱۳ صفحه گردآوری شده است. داستان‌های کتاب با زبانی ساده و تصویرگری زیبا در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

«بازگشت هرداد» نوشته فریبا کلهر، نوشته: روبیتا پیرانی

داستان این کتاب، شرح زندگی دختری است که با پدرش به اجبار به فرانسه می‌رود و در آنجا با مشقات بسیاری روبه‌رو می‌گردد. پدر دخترک در فرانسه پس از ازدواجی ناموفقی به جرم ولگردی و مستی در دادگاه محکوم شده و بعد از چندی به‌شدت مریض می‌شود. این امر، مشکلات زندگی دخترک را در کشوری غریب، دوچندان می‌کند و...

«گربه ناقلا» نوشته مهدی آذر یزدی

در کتاب گربه ناقلا، پندها و پیام‌های آموزنده به‌طور مستقیم بیان‌نشده بلکه به روشی هنرمندانه در قالب داستان و از زبان شخصیت‌های داستان گفته‌شده است؛ ازاین‌رو کودک پیام را بهتر می‌پذیرد و از طریق همراهی و هم‌ذات پنداری با شخصیت‌های داستان، پندها را به‌خوبی می‌آموزد.

«سنگ صبور» نوشته محمدرضا یوسفی

 این کتاب داستان دختری به نام جانانه است که با شنیدن صدایی مداوم، برای معالجه از شهری به شهر می‌رود و ...

«جغد و کلاغ»  نوشته اسماعیل هنرمند نیا

این کتاب، شامل داستانی کوتاه از کلیله‌ودمنه و درباره صحبت‌های بین جغد و کلاغ است که در جنگلی باهم زندگی می‌کنند. کتاب جغد و کلاغ، برای کودکان دبستانی بسیار مناسب است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: