کد خبر: 30436
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 11:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتاب‌خوان با موضوع غدیر و سیره امام علی(ع) در کرمانشاه

منبع : لیزنا
 با تلاش کتابداران کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه، نشست کتاب‌خوانِ غدیر و سیره امام علی(ع)به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت در این کتابخانه برگزار شد.
برگزاری نشست کتاب‌خوان با موضوع غدیر و سیره امام علی(ع) در کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، نشست کتاب‌خوان با موضوع غدیر و سیره امام علی(ع)، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم و دهه ولایت و امامت، با حضور جمعی از اعضاء و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست ۶ نفر به معرفی کتاب پرداختند که ارائه کنندگان و خلاصه‌ای از کتاب‌ها به شرح زیر است:

«روایت دریا» نوشته محمد محمدیان

نویسنده در این کتاب علل و عوامل بروز نابسامانی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی در عصر خلافت امام علی(ع) را بر اساس گفتارهای آن حضرت در نهج‌البلاغه، ریشه‌یابی می‌کند و ۵۷ سئوال فرعی را در این خصوص، مطرح می‌سازد.

«آنگاه هدایت شدم» نوشته محمد تیجانی سماوی

نویسنده این کتاب که در ابتدا از اهل سنت بوده، بعدها به مذهب تشیع گرایش پیدا می‌کند. نقطه عطف کتاب، داستانی و واقعی بودنش است و اینکه نویسنده با زبانی ساده، واقعیات زندگی‌اش را در قالب داستان‌ بیان و با مخاطب سخن می‌گوید.

«غدیر» نوشته علی صفایی حائری و «صدای عدالت انسانی» نوشته جرج جرداق

کتاب «غدیر» به تحلیلی از ولایت و زیربنا و پایه‌های آن، ضرورت ولایت و هدف از آن می‌پردازد. اصل موضوع کتاب درباره ولایت و چرایی اتفاق افتادن واقعه غدیر است. در واقع یکی از اساسی‌ترین پیام‌های پیامبر(ص) غدیر بود و برای هیچ کدام از ادیان این اصل اتفاق نیفتاده است.

کتاب «صدای عدالت انسانی» نیم قرن پیش توسط جرج سجعان جرداق، پژوهشگر مسیحی اهل لبنان تألیف شده است. نشر این کتاب از سوی یک مسیحی با استقبال فراوانی در سراسر جهان اسلام روبه رو شد و شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای اسلام نظیر آیت‌الله سیدمحسن حکیم، آیت‌الله سید محمدحسین بروجردی، علامه محمدتقی جعفری و ده‌ها شخصیت دیگر، با ارسال پیام و نامه جرداق را مورد تفقد قرار دادند که همین موضوع نیز باعث شد نویسنده کتاب، آن را به شکل مجموعه‌ای پنج جلدی و در بیش از دو هزار صفحه منتشر کند.

«فروغ ولایت» نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی

از جمله موضوعات این کتاب می‌توان به زندگی امام علی(ع) قبل از بعثت پیامبر(ص)، زندگی امام علی(ع) پس از بعثت پیامبر(ص) و قبل از هجرت، زندگی امام علی(ع) پس از هجرت و پیش از رحلت پیامبر(ص)، زندگی امام علی(ع) پس از درگذشت پیامبر(ص) و قبل از خلافت، رویدادهای دوران خلافت امام علی(ع) و در نهایت وقایع پس از نهروان و شهادت این امام همام اشاره کرد.

«علی(ع) تنهاست» نوشته دکتر علی شریعتی

نویسنده در این کتاب، زندگی امام عی(ع) را به سه بخش تقسیم می‌کند: ۲۳ سال مبارزه برای مکتب اسلام در کنار پیامبر(ص)، ۵ سال سکوت برای حفظ اسلام و ۴ سال و نیم خلافت.

 

گفتنی است در پایان این برنامه نیز از سوی کتابخانه عمومی امیرکبیر هدایی به رسم یادبود، به ارائه کنندگان کتاب در این نشست اهداء شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: