کد خبر: 30760
تاریخ انتشار: جمعه, 07 مهر 1396 - 11:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «چشمان یعقوب» برگزار شد

منبع : لیزنا
مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «چشمان یعقوب» با حضور نویسنده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و خانواده شهید رضا کارگر برزی در فرهنگسرای هنر شهرستان نظرآباد برگزار شد.
مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «چشمان یعقوب» برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، مراسم رونمایی و نقد کتاب «چشمان یعقوب» نوشته شهلا پناهی روز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله فلاح مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، شهلا پناهی نویسنده اثر، حسین عسگری منتقد ادبی، خانواده شهید رضا کارگر برزی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای هنر شهرستان نظرآباد برگزار شد.

شهلا پناهی نویسنده کتاب «چشمان یعقوب» در این نشست با اشاره به شهید رضا کارگر برزی (که کتاب برگرفته از زندگی اوست)، وی را فردی کتابخوان و کتاب‌دوست معرفی کرد و گفت: نبوغ و علاقه شهید به کتاب و کتابخوانی آنقدر زیاد بود که شهید  از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کرد.

پناهی انتخاب اسم کتاب را چشمان همیشه اشک‌آلود پدر این شهید عنوان کرد و گفت: در طی یک سال و نیمی که درگیر نوشتن کتاب بودم، هر موقع پدر شهید را می‌دیدم حلقه‌های اشک در چشمانش هویدا بود؛ به همین خاطر اسم کتاب را «چشمان یعقوب» گذاشتم.

حسین عسگری نیز در این نشست با اشاره به مطالعه این کتاب در یک هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در این کتاب شهادت اوج مرگ‌آگاهی است. در واقع شهیدی که مرگ آگاهی دارد، خود را مهمان این دنیا و در واقع یک مهاجر می‌بیند.

این منتقد ادبی در بخش دیگری از تحلیلش بر این کتاب، با اشاره به موضوعاتی همچون: مرگ‌آگاهی، گناه‌آگاهی و شرم‌آگاهی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های کتاب این است که شهید را انسانی زمینی و نه موجودی آسمانی معرفی می‌کند.

گفتنی است در پایان این نشست، پس از رونمایی از کتاب «چشمان یعقوب»، از خانواده شیهد رضا کارگر برزی نیز تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: