کد خبر: 30802
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مهر 1396 - 10:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختصاص بودجه توسط استانداری فارس برای تأمین منابع در کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
روح‌الله منوچهری در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی فارس از اختصاص بودجه استانداری در زمینه خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
اختصاص بودجه توسط استانداری  فارس برای تأمین منابع در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی فارس در سال جاری با محوریت برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در این استان با حضور روح‌الله منوچهری سرپرست کتابخانه‌های عمومی و تمامی رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان فارس برگزار شد.

روح‌الله منوچهری سرپرست کتابخانه‌های عمومی فارس در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر ایام گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: تاکنون چندین جلسه با محوریت این ایام برگزار شده است و امیدواریم ‌ بتوانیم گامی بلند در راستای شناسایی خدمات کتابخانه‌های عمومی به مردم و جذب مخاطب برداریم.

منوچهری با تصریح اینکه کمبود منابع از مشکلات کتاب اصلی در کتابخانه‌های عمومی است، خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در سال جاری اقداماتی را در این زمینه انجام داده که مهم‌ترین آن‌ها تشکیل کارگروه تأمین منابع در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، جذب کتاب‌های اهدایی است، از تجربه موفق برگزاری دو دوره طرح «نذر کتاب» در شهرستان فسا یاد کرد و افزود: این کار علاوه بر افزایش میزان منابع در کتابخانه‌های عمومی، موجب تعامل و همکاری هرچه بیشتر مردم با کتابخانه‌های عمومی می‌شود و باید در کتابخانه‌های عمومی طرح‌هایی برای افزایش کتاب‌های اهدایی برگزار شود.

منوچهری در ادامه از اختصاص بودجه استانداری فارس در زمینه خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: با این بودجه، کتاب‌هایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی فارس در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه از ابتدای امسال اقدامات مطلوبی در سطح کتابخانه‌های عمومی فارس صورت گرفته، خاطر نشان کرد: تکمیل تجهیزات بخش کودک و بزرگسال کتابخانه‌های عمومی، خرید کتاب‌های بخش کودک و نوجوان، تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی کودک و کارگروه تأمین منابع در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، تلاش برای راه‌اندازی اینترنت رایگان در تمامی کتابخانه‌های استان، ‌نیازسنجی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران، بازدیدهای مکرر از کتابخانه‌های عمومی استان، پیگیری مشکلات بهره‌برداری از کتابخانه‌های تازه‌تأسیس و... بخشی از تلاش‌ها در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری بوده است که این اقدامات ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی است برنامه‌ریزی برای استقبال هرچه پرشورتر از ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان، تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه کتابخانه‌های عمومی فارس، جذب منابع و افزایش کتاب‌های اهدایی و اطلاع‌رسانی هرچه‌بیشتر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: