کد خبر: 30847
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 مهر 1396 - 18:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شست کتاب‌خوان جهرم استان فارس میزبان نویسندگان و شاعران بومی شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خاوران جهرم با حضور جمعی از نویسندگان این شهرستان برگزار شد.
شست کتاب‌خوان جهرم استان فارس میزبان نویسندگان و شاعران بومی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خاوران جهرم با حضور حجت‌الاسلام صحرائیان امام جمعه شهر خاوران، اعضای شورای اسلامی شهر، رضا سامانی سرپرست شهرداری خاوران و معرفی کتاب توسط شش تن از نویسندگان این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا حقیقت‌جو از نویسندگان شهرستان جهرم کتاب خود با عنوان «از سلول تنهایی تا شاهراه کامیابی؛ دوازده گام تا دنیای بهتر» را که توسط انشارات نوروزی چاپ و منتشر شده است، معرفی کرد و سپس کتاب «خفر دیار ناشناخته» چاپ انتشاراتی راهگشا که حاصل تلاش شبانه‌روزی سه سال مرحوم بهنام مختاری است، توسط عبدالملک مختاری برادر مؤلف به اشتراک گذاشته شد. به گفته مختاری این کتاب درباره موقعیت جغرافیایی و آداب ورسوم  زندگی مردم منطقه خفر است که بیشتر اطلاعات این اثر براساس شواهد عینی گردآوری شده است.

در ادامه این نشست کتاب «کوه برکت» به نویسندگی امین‌الله نصرالهی و انتشارات خود مؤلف با موضوع وضعیت آب و هوایی شهر خاوران و طریقه امرار و معاش مردم این شهر در زمان‌های گذشته با استفاده از کوهای اطراف این شهر، ارائه شد. همچنین مجتبی طالبی دیگر نویسنده بومی این شهرستان نیز در این نشست از تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «لاله و آئینه» زندگی‌نامه و وصایای یکصد و پنجاه و شش شهید منطقه‌ خفر به انتشاراتی پایگاه شهید فاخری سخن گفت.

محمدحسن کاووسی شاعر نام‌آشنای شهرستان جهرم نیز در بخش دیگری از این نشست؛ از کتاب «اشعار غوغای سربلندی» نوسروده‌های خود با موضوع طبیعت زیبای خفر و همچنین دلاوری‌های بزرگ مردان ایرانی در جنگ تحمیلی گفت و سید قاسم موسوی دیگر شاعر بومی جهرم فارس، کتاب شعر خود با نام «چقدر با تو نبودم» را معرفی کرد و به تشریح برخی از دل‌سروده‌های این کتاب پرداخت.

برنامه پایانی این نشست رونمایی از کتاب «کربلای ایران» با موضوع  جنگ تحمیلی بود که با حضور مجتبی طالبی نویسنده خوش‌قریحه اثر برگزار شد. در پایان این مراسم نیز از نویسندگان و شاعران کتاب‌خوان این نشست از سوی کتابخانه عمومی علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خاوران تجلیل و قدردانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: