کد خبر: 30853
تاریخ انتشار: جمعه, 14 مهر 1396 - 20:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شور عاشورایی در شب شعر آیینی «عطش عشق»

منبع : لیزنا
شب شعر عاشورایی«عطش عشق» با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، شورای اسلامی شهر حمیدیا، مؤسسه ادبی یادداشت نو و کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) این شهر برگزار شد.
شور عاشورایی در شب شعر آیینی «عطش عشق»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این مراسم ادبی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و اعضای شورای شهر حمیدیا برگزار شد، جمعی از شاعران یزدی به قرائت اشعار خود پرداختند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان در این محفل ادبی گفت: سرودن شعر شاید از طریق آموختن و ممارست امکان‌پذیر باشد ولی جوششی که در درون شاعر ایجاد می‌شود و منجر به خلق مضامین بلند می‌شود، امری غیراکتسابی و نعمتی خدادادی است.

وی سرودن اشعار عاشورایی را موهبتی الهی برای شاعران اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: شعر فاخر، یکی از ابزارهای مهم در تعالی فرد و سوق دادن جامعه به سمت اهداف والای انسانی و اسلامی است.

در ادامه این مراسم، جمعی از شاعران جوان و پیشکوت یزدی به قرائت اشعار و مرثیه‌های عاشورایی پرداختند.

سید فضل‌الله طباطبایی ندوشن، سید محمود الهام‌بخش، افسانه نوری، علی اکبر سلیمانی، محمدصادق خدایی، سید احمد مغربی، علی اصغر سپهر و حمید وفایی شاهی، از شاعرانی بودند که سروده‌های آیینی خود را در رثای سالار شهیدان برای حاضران قرائت کردند.

از برنامه‌های دیگر این مراسم، مرثیه‌خوانی گروه سرود «عاشقان ولایت» و همچنین نوحه خوانی هیأت عزاداری محله «رحمت‌آباد» بود.

در پایان شب شعر عاشورایی «عطش عشق» با اهدای لوح و یادمان مراسم، از شاعران اهل بیت(علیهم السلام) تجلیل به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: