کد خبر: 30924
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 مهر 1396 - 20:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد و بررسی کتاب «بر بلندای حلبچه» در خوزستان برگزار شد

منبع : لیزنا
 هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) و با حضور خانواده شهید خیرالله صفری زاده، نشست نقد و بررسی کتاب «بر بلندای حلبچه» نوشته مهدی عبدالله زاده برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «بر بلندای حلبچه» در خوزستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) مراسم نقد کتاب «بر بلندای حلبچه» نوشته مهدی عبدالله زاده و تجلیل از خانواده شهید خیرالله صفری زاده برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ناصری، امام‌جمعه شهرستان بهبهان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع)، با اشاره به قدرت الهی در جریان سازی نهضت حسینی، گفت: امروز در کنار شور حسینی، شعور و نهضت حسینی جریان پیدا کرده است؛ این جریان سازی برخاسته از اراده خداوند متعال است و بی‌شک تمام دستگاه‌های  تبلیغاتی استکبار نخواهند توانست این جریان فکری عمیق و معنوی را خاموش و یا مخدوش کنند.

امام‌جمعه شهرستان بهبهان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع) عنوان کرد: با بررسی حیات امام زین‌العابدین(ع) به عمق شخصیت و ژرفای تفکرات آن حضرت پی خواهیم برد و درمی‌یابیم که در پرتو خصائل پسندیده، باوجود محدودیت‌ها و مظلومیت‌ها، می‌توان موانع رشد جامعه را از میان برداشت.

وی ادامه داد: پیروان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ویژه در دوران امامت حضرت زین‌العابدین(ع) از سخت‌ترین تنگناهای سیاسی و اجتماعی عبور کردند و دستاورد تلاش‌های آن امام بزرگوار ادامه فرهنگ عاشورا و مسیر الهی امام حسین (ع) بود که آثار و نشانه‌های آن در عصر حاضر قابل‌مشاهده است. شهید خیرالله صفری زاده، فرمانده حفاظت اطلاعات قرارگاه مقدم جنوب، باوجود مسئولیت خطیر، در خطوط مقدم و عملیات حاضر بود تا اینکه در ۲۶ اسفندماه ۱۳۶۶ در عملیات والفجر ۱۰ در شهر حلبچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

بررسی کتاب «بر بلندای حلبچه» و شعرخوانی محمدیان، شاعر برجسته آیینی در وصف شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این نشست نیز از خانواده شهید خیرالله صفری زاده تقدیر شد.

 

گفتنی است، کتاب «بر بلندای حلبچه» نوشته مهدی عبدالله زاده از سوی انتشارات صریر، به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ۱۸۶ صفحه منتشر شده است. این کتاب به ابعاد شخصیتی شهید خیرالله صفری زاده، فرمانده حفاظت اطلاعات قرارگاه مقدم جنوب می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: