کد خبر: 31428
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شونیشت کتابخوانی در روستای قادیکلای بزرگ مازندران

منبع : لیزنا
شونیشت کتابخوانی هم‌زمان با برگزاری آئین سنتی مازندران (لالِ شو) در شب 13 آبان، در روستای قادیکلای بزرگ از توابع شهرستان قائمشهر برگزار شد.
شونیشت کتابخوانی در روستای قادیکلای بزرگ مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی قائم‌شهر، هم‌زمان با برگزاری آئین سنتی مازندران (لالِ شو) در شب ۱۳ آبان، شونیشت کتابخوانی روستای قادیکلای با حضور فرماندار قائمشهر و جمعی از مسئولان، شعرا، نویسندگان،  خانواده‌های معظم شهدا و اعضای فعال کتابخانه عمومی روستای قادیکلای بزرگ برگزار شد.

 اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و محلی مانند مراسم سنتی لال شو توسط گروه هنری، دل گپ‌های مازندرانی (از آداب‌ورسوم استان مازندران و شهرستان قائمشهر)، معرفی کتاب، شعر و غزل‌خوانی، قصه‌گویی، خاطره گویی از کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی و هنرنمایی سفیران کتاب به زبان مازندرانی، معرفی کتاب و شعرخوانی و پذیرایی سنتی از بخش‌های این برنامه بود.

 در پایان شونیشت روستای قادیکلای نیز طبق روال این مراسم محلی و تقدیم هدیه به میزبان، حاضرین در نشست۷۳ نسخه کتاب به اداره کتابخانه های قائم شهر اهدا کردند.

 گفتنی است، برپایی شب‌نشینی‌های کتابخوانی در روستاهای مازندران با عنوان شونیشت از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در جهت گسترش مطالعه در مازندران است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: