کد خبر: 31506
تاریخ انتشار: جمعه, 19 آبان 1396 - 18:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی اصفهان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونین، روسای ستادی و شهرستان‌ها در سالن جلسات کتابخانه عمومی الغدیر خمینی‌شهر برگزار شد.
نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونین، روسای ستادی و شهرستان‌ها در سالن جلسات کتابخانه عمومی الغدیر خمینی‌شهر برگزار شد.

 امیر هلاکویی در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» گفت: برنامه‌های هفته کتاب استان اصفهان در سال جاری با محوریت شعار «آینده‌ روشن با خانواده‌ کتابخوان» اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به برگزاری آیین استانی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ۲۵ آبان ماه بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های شاخص فرهنگی، نشست‌های موضوعی کتاب‌خوان و دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران تأکید کرد.

هلاکویی استفاده از تجارب صاحب‌نظران در اداره بهتر امور و ارائه خدمات مطلوب‌ در کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین اهداف شورای اداری عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از موازی کاری در نقاط مختلف استان و کاهش سلسله‌مراتب اداری در خدمات قابل‌ارائه، انجام هماهنگی بین روسای ادارات ضروری است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر از فرمانداران گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شهرستان‌ها افزایش خوبی داشته که نشان از اهتمام فرمانداران به رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای در سطح استان افزود: در سال جاری تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از ۸۰ هزار نفر به ۱۴۴ هزار نفر افزایش‌یافته، ضمن اینکه در سال ۹۵ بیش از ۶۵۰۰ برنامه فرهنگی شامل نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و نشست کانون‌های ادبی در سطح استان برگزار شده است.

هلاکویی با اشاره به اهمیت رعایت انضباط اداری و مالی در کار روسای ادارات شهرستانی، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مسائل مالی، مدیریت بودجه و پیگیری جذب منابع مالی و کمک‌های خیرین رسالت مهم روسای کتابخانه‌های عمومی است.

وی با تأکید بر پیگیری تشکیل انجمن خیرین، ارتباط مؤثر با شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تفاهم‌نامه‌ها گفت: ارائه خدمات بهتر به جامعه مخاطب قطعاً در بهبود اوضاع فرهنگی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه نشست هریک از روسای شهرستان‌ها به بیان مطالب، پیشنهادات و مشکلات در حوزه کاری خود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: