کد خبر: 31929
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آذر 1396 - 08:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم

شورای شهر حامی کتابخانه‌های عمومی است

منبع : لیزنا
 حسن مالکی‌نژاد با اشاره به نقش کتابداران به عنوان کارشناسان و مشاوران امینِ کتابخانه‌های عمومی، شورای شهر را حامی کتابخانه‌های عمومی قم عنوان کرد.
شورای شهر حامی کتابخانه‌های عمومی است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، حسن مالکی‌نژاد مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم در حاشیه همایش تجلیل از کتابداران این استان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم با اشاره به لزوم همکاری و همراهی میان مسئولان فرهنگی استان، بیان کرد: حوزه کتاب بیشتر در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دنبال می‌شود و شورای شهر در ایجاد کتابخانه‌ها و بسترهای مناسب در مساجد برای گسترش کتابخوانی حمایت ویژه می‌کند.

 مالکی‌نژاد با اشاره به نقش حمایتی شورای شهر از کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: شورای شهر می‌تواند از طریق کمسیون فرهنگی، بسته‌های حمایتی خود را در مساجدی که در قالب کانون‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند واگذار کند.

 مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم در ادامه افزود: فعالان فرهنگی مناطق مختلف طرح‌هایی که باعث جذب جوانان به کتابخوانی و کارهای فرهنگی شود را به شورای شهر اطلاع دهند تا ما نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود، کمک‌های خودمان را در این راه به آنها ارائه دهیم.

 مالکی‌نژاد در ادامه کتابخانه‌های عمومی را محیطی امن و مناسب در ترویج گفتمان مطالعه عنوان کرد و گفت: کتابداران به عنوان کارشناسان و مشاورانی امین، به نیکی از امکانات کتابخانه‌های عمومی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده می‌کنند.

 وی در پایان با یادآوری دشواری‌های راه‌اندازی کتابخانه امام خمینی(ره) در خیابان آذر قم، گفت: وقتی می‌خواستیم صندلی بگذاریم، امکاناتی نداشتیم و مجبور به استفاده از پیت حلبی شدیم. اما بعد از آن در مساجد جامع، روح‌الله و زاویه نیز کتابخانه ایجاد کردیم که به مثابه برگ‌های سبز زندگی ما محسوب می‌شوند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: