کد خبر: 32472
تاریخ انتشار: جمعه, 15 دی 1396 - 20:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین به دلیل فعالیت‌های موثر در حوزه‌ نماز تقدیر شد

منبع : لیزنا
رئیس ستاد اقامه‌ نماز استان قزوین از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین به‌پاس برگزاری منظم و باشکوه نماز جماعت و دوره‌های تفسیر قرآن و احکام، تقدیر کرد.
اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین به دلیل فعالیت‌های موثر در حوزه‌ نماز تقدیر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه‌ نماز استان؛ سرهنگ طاهری، فرمانده بسیج ادارات قزوین و ابراهیمی، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه‌ نماز از اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین در راستای اقامه نماز جماعت، تقدیر شد.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه‌ نماز استان در این نشست گفت: نماز، بهترین‌ترین نوع مناجات و عبادتی است که مورد تأکید خداوند بوده و در احادیث و روایت زیادی به آن سفارش شده است.

وی افزود: نماز بهترین راه برای کاهش تمایل به بزهکاری است و موجب ایجاد امید و انگیزه در فرد می‌شود و می‌تواند وی را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی محفوظ دارد.

موسوی تأکید کرد: آیات بسیاری در مورد فریضه‌ نماز وجود دارد و افراد باید پس از تدبر بیشتر در آن، سایرین را نیز به خواندن نماز اول وقت دعوت کنند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌ها از ظرفیت بی‌نظیری برای دعوت عموم جامعه به نماز، برخوردارند و می‌توانند با برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و معرفی کتاب، کارگاه‌ها و کلاس‌های قصه‌گویی در مورد نماز و بیان اهمیت رعایت فرایض دینی، اقداماتی مفید در این زمینه انجام دهند.

موسوی با اشاره به گستردگی طیف مخاطبان کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: تنوع مخاطب از هر سن و رده‌ تحصیلی و شغلی، امکان انجام فعالیت‌های مفیدتر و جذاب‌تر در این زمینه را فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور مسئولان ستاد اقامه‌ نماز در این اداره کل، گفت: خوشبختانه فضایی صمیمی و دوستانه در نمازخانه‌ این اداره ایجادشده که موجب دلگرمی کارکنان و امام جماعت و برگزاری باشکوه نماز جماعت می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام سلیمی امام جماعت اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: طی یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای برگزاری باشکوه نماز جماعت در این اداره کل انجام‌شده که شامل ایجاد نمازخانه‌ مجزا و مناسب، تهیه‌ مُهر، جانماز، چادر برای بانوان، قرآن، کتاب‌های ادعیه، نصب تابلوهایی از سخنان ارزشمند و دعاهای نماز و برگزاری مستمر و منظم نماز اول وقت و قرائت قرآن و ادعیه بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات زیارت عاشورا و دعای توسل در این اداره کل، یادآور شد: حضور پررنگ مدیرکل و کارکنان در نمازهای اول وقت نیز از نکات مثبت این اداره است که موجب مشارکت مشتاقانه همکاران در این مراسم شده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی و دوره ۲۸ ساعته آشنایی با آداب نماز در این اداره کل، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی، داستان خوانی، نمایشگاه‌های کتاب، نشست‌های معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب با موضوع نماز و شب‌شعرهایی با موضوع نماز از اقداماتی است که در راستای گسترش فرهنگ نماز در کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود.

گفتنی است، تقدیر از کارکنان فعال در حوزه نماز اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: