کد خبر: 32847
تاریخ انتشار: جمعه, 06 بهمن 1396 - 19:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه نویسندگان خراسان شمالی برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه نویسندگان خراسان شمالی با معرفی 5 عنوان کتاب خواندنی برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه نویسندگان خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، نشست کتاب‌خوان ویژه نویسندگان خراسان شمالی با معرفی ۵ عنوان کتاب خواندنی برگزار شد.

«راز گل داودی» نوشته محمود وضیع، نخستین کتاب معرفی شده در این نشست بود که توسط نویسنده اثر به اشتراک گذاشته شد.

وضیع با اشاره به روایت زندگی سردار شهید داود گریوانی در این کتاب گفت: شهید داود گریوانی در سال ۱۳۴۴ در روستای علی گل از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد؛ وی در نوجوانی مادر مهربان و دلسوز خود را ازدست‌داد و از مهر و محبت وی محروم ماند. شهید گریوانی در نوجوانی از فعالان انقلاب بود و در تظاهرات و راهپیمایی‌های علیه رژیم ظالم پهلوی، شرکت می‌کرد.

وضیع افزود: پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به‌فرمان امام (ره) لبیک گفت و در سال ۱۳۶۰ به جبهه حق علیه باطل پیوست. شایستگی‌های وی، باعث ادامه خدمت او به‌عنوان فرمانده گروهان غواصان شده و این شهید بزرگوار به «شیر لشگر ۵ نصر خراسان بزرگ» معروف شد.

در ادامه «رواق کرامت» تدوین اباصلت رضوانی، توسط نویسنده معرفی شد. این کتاب مجموعه‌ای از شعر دومین کنگره ادبیات آیینی استان خراسان شمالی است.

بیژن پروان نیز «روزشمار انقلاب اسلامی در خراسان شمالی» به قلم خود را در این نشست ارائه کرد.

وی درباره این کتاب گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی لازم است از نخستین شهیدان انقلاب اسلامی یاد کنیم؛ عزیزانی مانند شهید حسن‌آبادی و شهید منصور حصاری که در تظاهرات و درگیری‌های ایام انقلاب در خراسان شمالی شهید شدند و این کتاب به شرح زندگی آنان اختصاص دارد.

در این نشست، «فنون تندخوانی و تقویت حافظه» نوشته مهدی رحیمی، توسط سید احسان سیدی زاده و  «عقیق یمن» (مجموعه شعر) نوشته احمد عضدی توسط این هنرمند پیشکسوت اهل‌قلم استان به حاضرین معرفی شدند.

 گفتنی است؛ تقدیر از نویسندگان و ارائه‌کنندگان کتاب، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: