کد خبر: 33620
تاریخ انتشار: شنبه, 19 اسفند 1396 - 16:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گزارشی از طرح ملی کتابخانه‌گردی/۱۱

کتابخانه گردی تلاش صادقانه کتابداران را به نمایش می‌گذارد

منبع : لیزنا
  حجت الاسلام دستجری امام جمعه شهرستان قوچان با اشاره به اینکه کتابخانه ها نیاز جامعه ما هستند گفت: مراکز کتاب ما اکنون در شهرهای خاص مستقر هستند اگر ما این مراکز را همه جا داشته باشیم خود به خود اثرش را در جامعه خواهد داشت.
کتابخانه گردی تلاش صادقانه کتابداران را به نمایش می‌گذارد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی با اجرای طرح کتابخانه گردی در سراسر کشور حال و هوای تازه ای را به اسفند ماه بخشید.

 

 

 حجت الاسلام دستجردی امام جمعه محترم شهرستان قوچان از کتابخانه امام خمینی (ره) قوچان بازدید کرد و گفت: اینکه افراد کتابخانه ها را ببینند و بانیازها آشنا شوند خیلی خوب است مراکز کتاب ما اکنون در شهرهای خاص مستقرند اگر ما این مراکز را همه جا داشته باشند و مردم ببیند خود به خوداثرگذار است.

 

 

 وی در ادامه افزود: ما هر مسافرتی که می‌رویم تلاش داریم به نحوی خانواده را به یک کتابفروشی یا کتابخانه برسانم. مسئولان می بایست به مردم بگویند که در سبد مصرف شان جایی برای کتابخوانی داشته باشند. اگر این طور نباشد ما مقصر هستیم. اگر چنین طرح هایی متعدد هم باشد و جذابیت داشته باشد خودش تشویق به خواندن است.

 

 

 سمیه محمودی نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا گفت: بحث توسعه کتابخانه‌ها جای تلاش مضاعف دارد همه تلاش می کنند تا ما به روزی برسیم که علاوه بر کتاب های تحصیلی از کتاب‌ها استفاده کنیم و سطح معلومات خود را بالا ببریم.

 

 

 حجت الاسلام و المسلمین فقیهی امام جمعه موقت شهرستان بندر لنگه در کتابخانه عمومی شهید خاوند بندر لنگه گفت:‌بحث کتاب بسیار مهم است چون غذای روح ما محسوب می‌شود به وی‌ژه در اعتقادات، ‌اخلاق و احکام و روایات می‌بایست بدان ها رجوع کرد.

 

 

 صادقی استاندارد قم نیز عنوان کرد: به نظر من این طرح خیلی خوب بوده بخش بریل کتابخانه قم هم بی نظیر است. همچنین از نزدیک شاهد بودم که کتابداران صادقانه و مقتدرانه تلاش می کنند. خواهشم از همه کسانی که زحمت می کشند این است که کتابخانه ها را تجهیز و تقویت کنند؛ خصوصا برنامه هایی که در جهت جذب جوانان است را تقویت کنند. ما اگر بتوانیم افرادی را که در معرض خطر فضای مجازی هستند و مشخص نیست چه موضوعاتی را دنبال می کنند، جذب کتابخانه ها کنیم خیلی کار بزرگی کرده ایم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: