کد خبر: 34297
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1397 - 13:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار شد

منبع : لیزنا
 نخستین نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در سال ۹۷ با رویکرد توسعه کتابخوانی و رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، نخستین نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۷ با هدف حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، رؤسای ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان ستادی برگزار شد.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های کتابداران و رؤسای ادارات شهرستان‌ها، به نشست مدیران کل با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گزارشی از این نشست ارائه داد.

جهانی در تأیید سخنان دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر لزوم حفظ وحدت بین  کارکنان اظهار داشت: همدلی همکاران رمز موفقیت در دستیابی به اهداف متعالی نهاد یعنی گسترش آگاهی و بصیرت از طریق کتابخوانی و مطالعه مفید است.

وی افزود: کتابخانه‌  قلب تپنده فعالیت فرهنگی در هر مکانی اعم از روستا و شهر است؛ قطعاً همکاران ما در کتابخانه‌ها و ستاد با دانش، ‌مهارت و انگیزه خود می‌توانند موجب رشد و توسعه کتابخانه‌ها، فضای کتابخوانی و فرهنگ مطالعه مفید را فراهم کنند.

جهانی تصریح کرد: ۵ هزار نسخه کتاب طی دو مرحله توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تجهیز بخش منابع کتابخانه مرکزی بجنورد ارسال شده که همکاران ما با تلاش بی‌وقفه در حال ثبت منابع  و آماده‌سازی کتابخانه برای بهره‌برداری و ارائه خدمات به همشهریان بجنوردی  هستند.

در پایان این نشست نیز روسای ادارات و کارشناسان هر حوزه ضمن اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی، به بیان راهکارها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: