کد خبر: 34427
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 ارديبهشت 1397 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه فردوسی مشهد میزبان نشست کتاب خوان بزرگداشت معلم شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب خوان بزرگداشت هفته معلم با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و همکاری مدرسه امام حسین(ع) در کتابخانه فردوسی مشهد برگزار شد. 
کتابخانه فردوسی مشهد میزبان نشست کتاب خوان بزرگداشت معلم شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نشست کتاب خوان بزرگداشت هفته معلم با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و همکاری مدرسه امام حسین(ع) در کتابخانه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در ابتدای این نشست گفت: هدف از برگزاری نشست کتاب خوان به اشتراک گذاشتن کتاب های خوانده شده است و ضرورت برگزاری این نشستها در این ایام که جامعه شرایط حساس و ویژه ای را پشت سر می گذارد بیشتر احساس می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تجربه شخصی خود از مطالعه کتاب دختر شینا و به اشتراک گذاری آن در خانواده و آشنایان  یادآور شد: این کتاب به خوبی نشان دهنده جایگاه زن در جامعه امروزی در مواجهه با مشکلات و صبر و برداری در برابر سختی ها و مشکلات و الگو سازی  است و وقتی به اشتراک گذاشته شد تاثیر آن در اطرافیان مافوق تصور بود.

سبزیان ادامه داد: نیاز ما به برگزاری این نشست ها در جامعه امروز رسیدن به مولفه های زندگی اسلامی است.

 وی با اشاره به حضور در نشست کتاب خوان در یکی از مدارس مناطق محروم شهر گفت: باید کاری کنیم که کتاب خواندن به یک افتخار تبدیل شود و مانند لباس زیبایی که حس خوب به انسان منتقل می کند و بقیه در مورد آن پرس و جو می کنند در مورد میزان مطالعه و کتابخوانی نیز این اتفاق واقع شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: امسال برای سومین سال متوالی جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود و انتظار داریم که اعضای کتابخانه های عمومی با حضور و مشارکت خود، باعث حضور حداکثری در جشنواره باشند.

در ادامه این نشست کتابهای ذیل معرفی شد:

"ده گفتار" نویسنده: استاد شهید مرتضی مطهری / ارائه توسط: علیرضا قربانی پور(مدیر دبستان امام حسین(ع) شماره ۲ و عضو فعال کتابخانه) 

کتاب ده گفتار یکی از کتاب هایی است که مجموعه سخنرانی های استاد در سالهای قبل از انقلاب را گرد آوری کرده است که در سه بخش به بیان دیدگاه های استاد پرداخته است و بخش اول آن در ضرورت تقوی سخن گفته است.

"گناهان کبیره" نویسنده: شهید عبدالحسین دستغیب شیرازی / ارائه توسط: علی اکبر باریک بین(عضو فعال و پیشکسوت کتابخانه و بازنشسته تشریفات فرودگاه)

کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب، از نظر علمی بسیار ارزشمند و از نظر منابع و ارجاعات بسیار استوار است و مطالب را با استفاده از آیه ‌ها و روایت ‌ها، رسا و شیوا بیان می‌ کند. این کتاب با مقدمه‌ ای شروع می‌ شود و با ضمیمه ‌ای درباره توبه و حکایت‌ های بیدار کننده پایان می ‌یابد.

"گلشن راز" نویسنده: محمود ابن عبدالکریم شبستری / ارائه توسط: حسن آل قرائی(معلم)

کتاب گلشن راز مجموعه اشعار عرفانی است که به زیباترین شکل ممکن شرح حال عرفا و ارتباط بنده با خالق را به تصویر کشیده است.  

"جاذبه و دافعه علی(ع) " نویسنده: استاد شهید مرتضی مطهری / ارائه توسط: الهام خوش الحان(معلم)

جاذبه و دافعه علی (ع) از جمله کتابهای استاد شهید مرتضی مطهری است که شیوه رفتار معصوم(ع) در وجوه مختلف از جمله رهبر و سرپرست جامعه اسلامی را تبیین کرده است و با نگاه و رفتار برگرفته از اصول و ارزش های اسلام و قرآن شیوه درست رفتار با مردم را به نمایش گذاشته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: