کد خبر: 34831
تاریخ انتشار: جمعه, 11 خرداد 1397 - 14:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه معلمان پیشکسوت در سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه معلمان پیشکسوت با هدف ترویج کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهدای گرمسار برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه معلمان پیشکسوت در سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار در این نشست اظهار داشت: اهمیت کار معلمان بر هیچکس پوشیده نیست و تمامی افراد جامعه مدیون تلاش و ایثار طبقه فرهیخته معلمان هستند؛ این قشر فرهیخته نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه ایفا می‌کنند.

نورمحمدی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار از معلمان خواست دانش آموزان را برای حضور در این برنامه‌ها تشویق کنند.

وی افزود: محیط کتابخانه نه‌تنها موجب افزایش سطح آگاهی دانش آموزان می‌شود بلکه تأثیر بسزایی در پیشرفت تحصیلی آن‌ها خواهد داشت.

در این نشست کتاب «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت‌اگزوپری، توسط  جمیله محمدحسینی معرفی شد. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر و تاکنون به ۱۵۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌ است.

کتاب «قلعه حیوانات» نوشته اورول جورج توسط فاطمه پازوکی معرفی شد. این کتاب روایتی ساده، جذاب، سرگرم‌کننده و درعین‌حال سمبلیک است.

کتاب «تاریخ ایران‌زمین» نوشته محمدجواد مشکور، توسط پوران محمدحسینی معرفی شد. در این کتاب، تاریخ اجمالی سیاسی ایران از عهد باستان تا انقراض قاجاریه بیان شده است. مطالب کتاب بر اساس توالی و ترتیب تاریخی خاندان‌های حکومتگر تنظیم شده و شامل بیست فصل است.

کتاب «دا» نوشته سیده‌اعظم حسینی، توسط فریده احمدی معرفی شد. این اثر حاوی خاطرات سیده زهرا حسینی از جنگ تحمیلی و اوضاع خرمشهر در روزهای آغازین جنگ است.

کتاب «شاه‌عباس کبیر» نوشته مریم نژاد اکبریان مهربان، توسط زهره جاسبی معرفی شد. نویسنده در این کتاب با پرداختن به زمانه و زندگی شاه‌عباس صفوی، ملقب به شاه‌عباس کبیر، سیاست‌های این پادشاه در زمینه‌های مختلف همچون سیاست خارجی، سیاست مذهبی و  اقدامات داخلی را بررسی می‌کند.

کتاب «کنترل خشم در خانواده» نوشته مریم کربلایی‌علیگل، توسط  مریم براتیان معرفی شد. در این کتاب مباحث مهارت و کنترل خشم، به‌ویژه کنترل خشم در خانواده، طبق اصول اسلامی و دانش روان‌شناسی و نحوه برخورد با آن بیان شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: