کد خبر: 35396
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 تیر 1397 - 16:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس با موضوع تعامل دستگاه های فرهنگی برگزار شد.
دومین شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، دومین شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس با موضوع تعامل هرچه بیشتر دستگاه های فرهنگی در استان و با حضور دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان، مسئولان اداره کل و رؤسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های فارس برگزار شد.

روح الله منوچهری در این نشست با اشاره به اینکه در تلاشیم نشست های شورای اداری استان به صورت کاربردی تر برگزار شود، عنوان کرد: در سال جاری این نشست ها با طرح موضوع های تخصصی برگزار شده است؛ به  طوری که در نخستین جلسه موضوع اعتبارات و بودجه با حضور کارشناسان سازمان برنامه ریزی و بودجه فارس پیگیری شد و در این نشست نیز به منظور تعامل هرچه بیشتر دستگاه های فرهنگی در استان، میزبان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

او به ضرورت تعامل هرچه بیشتر این دو دستگاه های فرهنگی در فارس اشاره کرد و گفت: در زمینه انجام برنامه های فرهنگی بین این دو نهاد، باید هم افزایی بیشتری صورت بگیرد و از موازی کاری پرهیز شود. زیرا هم افزایی بیشتر، باعث بالاتر رفتن توان دو مجموعه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس همچنین از بازدیدهای مشترک مدیران کل دو دستگاه از وضعیت فرهنگی و کتابخانه ای در شهرستان ها خبر داد و گفت: برنامه ریزی ها برای حضور مشترک در شهرستان ها و بررسی نیازها و مشکلات فرهنگی و کتابخانه ای در تمامی مناطق انجام شده است.

منوچهری گفت: برگزاری برنامه های گسترده در هفته کتاب، برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در فارس و همچنین جشنواره  های ملی همچون عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی، مروجان کتاب، پایتخت کتاب ایران و ... از جمله برنامه های کتاب محوری است که در سطح استان و کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد انجام می شود؛ برای برگزاری بهتر این برنامه ها می توان از پتانسیل های مجموعه کتابخانه  های عمومی استفاده کرد.

در عمل نشان دهیم که مجموعه های فرهنگی استان جدا از هم نیستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در جمع مسئولان کتابخانه های عمومی فارس با تصریح اینکه کتابخانه های عمومی و ادارات ارشاد دو بازوی توانمند شهرستان ها هستند، گفت: باید تعامل و همکاری بین این دو نهاد در شهرستان ها افزایش یابد به گونه ای که در تمامی برنامه ها نام و نشان دو دستگاه در کنار هم قرار گیرد و در عمل نشان دهیم که مجموعه های فرهنگی استان جدا از هم نیستند.

صابر سهرابی با تصریح اینکه می توان با همکاری روزهای خوبی را برای استان فارس رقم زد، افزود: برای تبدیل شدن شیراز به پایتخت کتاب ایران، برگزاری پرشکوه هفته کتاب در فارس و برگزاری برنامه های در ترویج کتاب و کتابخوانی، اداره کل ارشاد فارس با تمام توان در کنار کتابخانه های عمومی ایستاده است.

او کتابداران را کلید توسعه در شهرها و روستاها دانست و بیان کرد: جایگاه کتابداران بسیار رفیع است؛ به طوریکه پیشرفت در جهان امروزه همواره مرهون کسانی بوده است که برای آموزش هم نوعان خود بسترسازی می کنند. بر همین اساس حفظ این جایگاه و ترویج هرچه بیشتر کتاب خوانی رسالتی است که بر دوش همه ماست. در واقع کتابداران را باید کلید توسعه فرهنگ دانست.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین درباره رفع مشکل سند ساختمان کتابخانه ها و  دیگر مشکلات کتابخانه های عمومی در استان قول همکاری داد.

گفتنی است دومین نشست شورای اداری استان در ادامه با گفت و گو درخصوص ایجاد کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه، پیگیری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، طرح خرید منابع برای کتابخانه های عمومی، وضعیت بودجه  و اعتبارات، ایجاد طرح های ترویجی کتاب محور همچون کتاب رسان سیار وغیره دنبال شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: