کد خبر: 35982
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 14:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست حلقه مطالعاتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزار شد

منبع : لیزنا
پنجمین نشست حلقه مطالعاتی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم آباد برگزار شد.
نشست حلقه مطالعاتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، پنجمین نشست حلقه مطالعاتی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان (از سری نشست های حلقه صالحین پایگاه بسیج شهید کرم وند) با حضور جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و کتابداران شهرستان خرم آباد در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

در این نشست رضا مختارپور، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تشکر از کتابداران کتابخانه شهید مطهری و سایر همکاران جهت شرکت در این نشست کتابخوانی، به بیان ماهیت برگزاری حلقه های مطالعاتی پرداخت و اظهار داشت: در این نشست ها هر یک از همکاران می توانند به معرفی گزیده ای از کتاب مورد علاقه خود با موضوعات مطالعه و کتابخوانی، حوزه نشر و معرفی شخصیت های علمی و ادبی بپردازند.

مختارپور با تاکید بر اهمیت نقش کتابداران به عنوان «مشاور امین» و جایگاه این قشر در سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی در افق 1404، کتابشناسی را از مهمترین خصوصیات یک کتابدار خوب برشمرد و عنوان کرد: برای تعامل سازنده میان کتابدار و کتابخوانان می بایست روحیه کتابخوانی در میان کتابداران و کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی نهادینه شود.

در ادامه این نشست شرکت کنندگان به معرفی گزیده ای از کتاب های مورد نظر خود با موضوعات مختلف پرداختند.

میثم زندی با معرفی کتاب «خاک های نرم کوشک» تالیف سعید عاکف، فاطمه محمدی با معرفی فعالیت های انتشارات قدیانی، نصرت الله امیری خواه بامعرفی کتاب «نگرشی نو به سیاست فرهنگی» نوشته نعمت الله فاضلی و مرتضی قلیچ، فاطمه حسینی با معرفی کتاب «کمدی الهی دانته»، محمد صادق عبدالهی با معرفی کتاب «شما که غریبه نیستید» تالیف هوشنگ مرادی کرمانی، صادق صفی زاده بامعرفی آثار و شخصیت جلال آل احمد، شرکت کنندگان در پنجمین نشست حلقه مطالعاتی کتابخانه های عمومی لرستان بودند که تجربیات مطالعاتی خود را به اشتراک گذاشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: