کد خبر: 35993
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 16:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فردوس در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس در هفته عفاف و حجاب، میزبان برنامه های متنوع فرهنگی بودند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فردوس در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، نشست کتاب خوان، نمایشگاه کتاب، بازنمایی کتاب، نشست قصه گویی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه هایی بود که پیرامون بحث عفاف و حجاب در کتابخانه های قائم(عج) فردوس و علامه شیخ مفید باغشر اسلامیه برگزار شد.

نهمین نشست کتاب خوان شهرستان فردوس به همت کتابخانه قائم(عج) در مؤسسه مهر خاتون

در این نشست، کتاب های  «جاناتان مرغ دریایی» نوشته ریچارد باخ، انتشارات امیرکبیر/ توسط: سمانه شریفی نسب (عضو کتابخانه)، «دزیره» نوشته آن ماری سلینکو، انتشارات جامی/ توسط: نسترن ناصری (عضو کتابخانه)، «رؤیای نیمه شب» نوشته مظفر سالاری، انتشارات کتابستان معرفت/ توسط: سوفیا ارشاد (عضو کتابخانه)، «باغ خرمالو» نوشته هادی حکیمیان، انتشارات مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب/ توسط: فاطمه صالح نیا (کتابدار)، «زایو» نوشته صطفی رضایی، انتشارات کتابستان معرفت/ توسط: فاطمه صالح نیا (کتابدار) و «فانوس اول» نوشته مهدی خدامیان آرانی، انتشارات وثوق/ توسط: ملیحه اسدی (رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس) معرفی شد.

نمایشگاه کتاب «حریم ریحانه» در کتابخانه قائم(عج)

در این نمایشگاه، ده عنوان کتاب با موضوع عفاف و حجاب و با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و شناخت فلسفه و اهمیت حجاب بین جوانان و ترویج فرهنگ کتابخوانی، در معرض دید عموم قرار گرفت.

در حاشیه این نمایشگاه، تعدادی پوستر مفهومی نیز با محوریت حجاب و عفاف به نمایش درآمد که با استقبال مراجعه کنندگان روبرو شد.

نمایشگاه و بازنمایی کتب پیرامون عفاف و حجاب در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه

در این نمایشگاه بیست عنوان کتاب مرتبط با موضوع حجاب و عفاف از جمله کتاب دختران آفتاب، بهم می یاد؟، پنجشنبه فیروزه ای، فرشته ها هم عاشق می شوند، از سری کتب رمان و حریم ریحانه، حجاب چرا و چگونه؟ فرشتگان زمین و... با موضوع حجاب و عفاف در معرض دید مراجعان قرار گرفت.

هدف از برپایی این نمایشگاه، رواج فرهنگ عفاف و حجاب و آشنایی اعضای کتابخانه با کتاب های مرتبط با فلسفه حجاب و عفاف، ارائه الگوی مناسب حجاب و اصالت بخشی به فرهنگ حجاب و عفاف بود.

قصه گویی و مسابقه نقاشی به همت کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه

کتابداران کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه، همزمان با هفته حجاب و عفاف و تقارن آن با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، نشست قصه گویی و مسابقه نقاشی را در محل برگزاری کلاس های اوقات فراغت این شهر برگزار کردند.

در این جلسه که با حضور ۱۸ نفر از دختران ابتدایی برگزار شد، صالح نیا، کتابدار کتابخانه به بیان اهمیت حجاب به زبان کودکانه و در قالب قصه پرداخت و سپس مسابقه نقاشی با موضوع حجاب ویژه رده سنی کودکان برگزار شد.

در ادامه، کتابدار کتابخانه به بیان قصه هایی از زندگانی حضرت معصومه(س) پرداخت و سپس هدایایی از طرف کتابخانه به مناسبت روز دختر به دختران دانش آموز اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: