کد خبر: 36083
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 - 17:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین نشست کتاب خوان مساجد گیلان در شهر آستارا برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین نشست کتاب خوان مساجد گیلان همزمان با دهه کرامت، با محوریت معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آستارا برگزار شد.
دومین نشست کتاب خوان مساجد گیلان در شهر آستارا برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان، در نشست کتاب خوان مساجد که با حضور جمعی از نمازگزاران مسجد آبروان شهر آستارا، روحانیون، هیات امنای مساجد شهر و به همت کتابداران کتابخانه های عمومی برگزار شد، منابع هفتگانه جشنواره رضوی توسط نمازگزاران معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در این نشست که با هدف معرفی و جلب مشارکت عموم مردم در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد، کتاب های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر، «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع)، «مسافر هشتم» با موضوع زندگی امام رضا(ع)، «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع زندگی حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی با موضوع زندگی امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی با موضوع امام رضا(ع) و کتاب«به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی با موضوع حضرت معصومه(س) توسط کتاب خوانان معرفی شد.

آرزو عباس زاده، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا نیز در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به استقبال خوب مردم از این محفل فرهنگی، برگزاری ماهانه این نشست در مساجد شهر آستارا را از برنامه های آتی کتابخانه ها برشمرد و گفت: بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی آستارا هم اینک در فضای بیرونی کتابخانه ها و در میان مردم برگزار می شود.

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا همچنین در حاشیه این نشست با برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع سیره وسبک زندگی امام رضا (ع) و نمایش آثار نقاشی کودکان بخشی از اقدامات خود در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در معرض دید عموم قرار دادند.

گفتنی است نخستین نشست کتاب خوان مساجد گیلان در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در مسجد فاطمیه محله منظریه شهر رشت و با معرفی چهار عنوان کتاب برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: