کد خبر: 36199
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مرداد 1397 - 17:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از کتابخانه‌ای عمومی در بندرعباس

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در سومین روز کاری خود از کتابخانه‌عمومی شهید مطهری (ره) شهرستان بندرعباس بازدید و با کتابداران گفتگو کرد.
بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از کتابخانه‌ای عمومی در بندرعباس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به همراه علیرضا مدرس، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه‌ی عمومی شهید مطهری (ره) شهرستان بندرعباس بازدید و با کتابداران گفتگو کرد.

هویت کتابخانه‌های عمومی پر رنگ تر شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در نشستی صمیمی با کتابداران بیان کرد: کتابخانه‌ها باید به پایگاه‌های فرهنگی قدرتمندی در سطح محلات تبدیل شوند و خدمات متنوعی را به مردم ارائه دهند تا مردم با رغبت و انگیزه‌ی بیشتری به این مراکز مراجعه کنند.

وی بر وظیفه‌ خطیر کتابداران در معرفی کتابخانه‌ها و افزایش سرانه‌ مطالعه در کشور تأکید و بیان کرد: هویت و پتانسیل واقعی کتابخانه‌ها باید به همگان شناسانده شود و این مهم جز با تلاش کتابداران، میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: کتابداران به عنوان شخصیت‌های کلیدی در توسعه‌ی کشور باید دارای ویژگی هایی چون صبوری، مهربانی، دلسوزی باشند تا بتوانند قشرهای مختلف جامعه را به سمت کتابخانه‌ها بکشانند و آنها را به عنوان مراجعینی وفادار حفظ کنند.

در این دیدار طوبی ترابی پور، مسئول کتابخانه‌ی عمومی شهید مطهری (ره) بندرعباس، ضمن ارائه‌ گزارشی از فعالیت های متنوع این کتابخانه، بیان کرد: خوشبختانه، این کتابخانه‌ به عنوان یک پایگاه مهم و فعال فرهنگی در محله شناخته شده است و سازمان های مختلف تعامل و همکاری مؤثری با این مجموعه دارند.

وی با اشاره به استقبال فراوان اعضای کودک از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه، بیان کرد: کودکان بیشترین مراجعه کنندگان این کتابخانه هستند که برنامه‌های مختلفی برای آنان و والدینشان در طول سال تدارک دیده شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: