کد خبر: 36228
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 12:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه شورای اسلامی استان

منبع : لیزنا
جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با موضوع بررسی چالش ها و مشکلات کتابخانه های عمومی و بیان نقاط قوت حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه شورای اسلامی استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با موضوع بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی و بیان نقاط قوت و امیدبخش حوزه کتاب و کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی در سالهای گذشته همواره دچار مشکلات و کمبودهایی بوده ایم که سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه ها بر رفع این مشکلات است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۲۰۱ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۱۱۷ باب کتابخانه نهادی، ۸۰ باب کتابخانه مشارکتی و ۴ باب کتابخانه نیز به صورت مستقل اداره می شوند.

او گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان با ۲۰۱ ساختمان کتابخانه ای یکی از قدرتمندترین نهادهای فرهنگی استان است که با سیاست‌هایی که در چند سال گذشته داشته است در تمامی کتابخانه ها موفق به ایجاد و تجهیز بخش کودک  شده و  بر روی این قشر جامعه به عنوان وفادارترین و ماندگارترین اعضا سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که ما در اداره کل پیگیری می کنیم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و از مسئولان نیز انتظار می رود که از کتابخانه های عمومی و اداره کل کتابخانه ها، سیاست ها و راهکارهای ترویج و اعتلای فرهنگ مطالعه را مطالبه کنند.

سبزیان یادآورشد: بحث مطالعه به عنوان یکی از مولفه های مهم در استان در حال پیگیری است و ما در تمامی سفرهای شهرستانی از مسئولان شهرستان اعم از فرماندار، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان خواسته ایم که به مطالعه اهمیت بدهند و با حضور در کتابخانه های عمومی و اختصاص زمانی از اوقات فراغت خود به کتاب و مطالعه، الگوی مطالعه و کتابخوانی در شهرستان باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیت اصلی انقلاب همواره بر اهمیت کتابخوانی به صورت عملی تاکید دارند. انتظار است مسئولان نیز، کتابخوان و اهل مطالعه باشند.

وی تاکید کرد: حضور همیشگی شهرداران و رئیس شورای اسلامی شهر در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی باعث اخذ تصمیماتی اثرگذار خواهد شد.

وی به برگزاری عملیات رف خوانی در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: کتابداران ا فعال و پرتلاش استان که با پشتکار در حال ارائه خدمت هستند، در طول سال گذشته بیش از هزار و ۶۹۵ نشست کتاب خوان با معرفی نزدیک به ده هزار کتاب را برگزار کرده اند.

وی ادامه داد: کمبود کتابخانه در استان یکی از مشکلات این حوزه است به طوری که در حال حاضر ۹ شهر در استان فاقد کتابخانه عمومی است و ۲۹ پروژه عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت موجود برای اعتلای فرهنگ مطالعه استفاده کنیم تا استان خراسان رضوی را به عنوان استان دوستدار کتاب معرفی کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: