کد خبر: 36229
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 12:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب با حضور رؤسای دانشگاه های استان گیلان خوان برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین نشست کتاب خوان ویژه رؤسای دانشگاه های استان گیلان در رشت برگزار شد.
نشست کتاب با حضور رؤسای دانشگاه های استان گیلان خوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، نخستین نشست کتاب خوان ویژه رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد با حضور هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، احمد رضی؛ رئیس دانشگاه گیلان، سعید صادقی؛ رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، ابراهیم چیرانی؛ رئیس دانشگاه آزاد استان، عباس صادقی؛ رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان، شاهرخ شمشادی؛ رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید دکتر چمران، مسئولان فرهنگی گیلان، روسای ادارات کتابخانه های استان، کتابداران، معاونین و مسئولین اداره کل کتابخانه های استان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این نشست با اشاره به اینکه سلسله نشست‌های کتاب خوان ویژه مدیران و ادارات دستگاه‌های اجرایی در گیلان برگزار شده است، اظهار داشت: این نشست با محوریت روسای دانشگاه‌های استان گیلان برگزار می‌شود.در نشست کتاب خوان ویژه روسای دانشگاه‌ها دو محور علم و دانش و کتاب بررسی می‌شود. رابطه دانایی و توانایی متقابل است و دانایی توانمندی علمی را در عرصه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

تنوع دانش به تنوع محصولات ختم می‌شود و تکنولوژی محصول دانش است

وی با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته از محصولات تولیدی خود در راستای تولید و توسعه دانش بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: تولید محصولات پیچیده نتیجه دانش پیشرفته است و کشورهای توسعه‌یافته در راستای رسیدن به این دانش فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه هر چه محصولات پیچیده‌تر باشد نیازمند دانش وسیع‌تر و تکنولوژی بیشتر است، بیان کرد: تنوع دانش به تنوع محصولات ختم می‌شود و تکنولوژی محصول دانش است.

نوری با بیان اینکه در سالی که مزین به حمایت از تولیدات داخلی است باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدامات خود را پیش برد، تاکید کرد: اندیشه نیازمند سرمایه‌گذاری است تا به محصولی توانمند و موثر تبدیل شود.

باید به نخبگان و اندیشمندان برای رسیدن به پیشرفت در عرصه‌های مختلف  میدان عمل داد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های کتاب خوان در حوزه‌های مختلف جامعه اثرگذار است، خاطرنشان کرد: در جامعه باید به نخبگان و اندیشمندان برای رسیدن به پیشرفت در عرصه‌های مختلف  میدان عمل داد.

معرفی کتاب «مشکل‌گشایی در گروه» توسط احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با معرفی کتاب «مشکل‌گشایی در گروه» اظهار داشت: ترویج کتابخوانی و زمینه‌سازی برای گفتمان کتاب یکی از نیازهای جامعه است؛ با گسترش فضای مجازی این نیاز بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.

احمد رضی با بیان اینکه مطالب موجود در فضای مجازی مطالبی بی‌محتوا و زودگذر است، تصریح کرد: کتاب‌های کاغذی و کتاب‌های مجازی اثرگذاری گسترده‌ای بر فرآیند زندگی آدمی دارد و کتابخانه‌ها نباید تنها محل انباشت کتاب‌های کاغذی باشند.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه بحث آموزش شیوه کتابخوانی باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سواد کتابخوانی و شیوه‌های مختلف این حوزه در جامعه نیازمند توسعه روزافزون است.

وی با بیان اینکه هر نوشته‌ای ارزش خواندن ندارد و گزینه‌های مورد نظر برای مطالعه باید گزینش شود، تاکید کرد: فعالان فرهنگی می‌توانند در ترویج فرهنگ مطالعه و اهمیت کتاب اثرگذار باشند.

رضی با اشاره به اینکه مطالعه باید هدفمند و مسئله‌محور باشد، گفت: همواره باید با دیدگاه حل مشکل به مسائل توجه کرد که جامعه امروز به طور ویژه به این امر نیاز دارد. پیچیدگی مسائل و مشکلات در جامعه امروز با ریشه‌یابی و بررسی قابل رفع است.

معرفی کتاب «دستیابی به مدیریت زمان موفق» توسط عباس صادقی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان نیز در این نشست با معرفی کتاب «دستیابی مدیریت زمان موفق» اظهار داشت: برای داشتن یک زندگی معقول و منطقی باید بتوانیم بسیاری از نیازمندی‌های اطراف خود را مدیریت کنیم. انسان برای مدیریت این عوامل نیازمند کسب توانمندی است.

عباس صادقی با بیان اینکه داشتن برخی مهارت‌ها در ابعاد عینی و منطقی زندگی اجتماعی ضرورت دارد، تصریح کرد: در قرآن کریم به زمان قسم یاد شده و مدیریت این نعمت ارزشمند نیازمند تلاش و مهارت بوده، زیرا مدیریت اثربخش زمان عامل موفقیت است.

وی با تاکید بر اینکه چگونگی به‌کارگیری زمان در اختیار، به‌معنای مدیریت زمان است، بیان کرد: اگر نتوانیم وقت خود را مدیریت کنیم به هیچ کاری دست نمی‌یابیم و مدیریت زمان نیازمند یک فرآیند روانشناختی است.

معرفی کتاب «اقتصاد مقاومتی» توسط ابراهیم چیرانی، رئیس دانشگاه آزاد استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با معرفی کتاب «اقتصاد مقاومتی» و با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعیین‌کننده رسیدن به توسعه است، گفت: در برنامه ششم به‌منظور رسیدن به توسعه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید شده است.

ابراهیم چیرانی با بیان اینکه کشورهای غربی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌واسطه ریشه اسلامی آن مشکل دارند، تصریح کرد: دشمنان در تلاشند تا رفتار و الگوهای جامعه اسلامی را تغییر دهند و الگوهای ناقص و بی‌محتوای خود را بر جامعه اسلامی تحمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب کشور در شاخص‌های مختلف پیشرفت کرده است، بیان کرد: اگر تحریم‌ها بر کشور اعمال نمی‌شد ظرفیت‌های رشد اقتصادی کشور بر اساس الگوهای اقتصاد مقاومتی رشد ۱۶ درصدی را تجربه می‌کرد.

معرفی کتاب «کالبدشکافی چهار انقلاب» توسط سعید صادقی، رئیس دانشگاه پیام نور گیلان

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نیز در این نشست با معرفی کتاب «کالبدشکافی چهار انقلاب» و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب تشکیل یک‌ نظریه‌پردازی جدید در نظریه‌پردازی‌های انقلابی غرب شد، گفت: جایگاه و پیچیدگی انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای بود که دنیای غرب را متعجب کرد.

سعید صادقی با بیان اینکه کتاب مذکور چهار انقلاب انگلستان، آمریکا، فرانسه و انقلاب روسیه را بررسی می‌کند، تصریح کرد: انقلاب نیازمند مدیریت انقلابی و بحران است که دنیای غرب از این ویژگی‌ها برخوردار نیست و رویکرد پارلمانی را دنبال می‌کند.

معرفی کتاب «نظام آموزش عالی آلمان با رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای» توسط هاشم شمشادی، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت با معرفی کتاب «نظام آموزش عالی آلمان با رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای» بیان کرد: بخش عظیمی از بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند  که باید در زیرساخت‌های آموزشی مهارت بیاموزند.

هاشم شمشادی با تاکید بر اینکه این کتاب آموزش‌های رسمی را به آموزش‌های غیر رسمی متصل می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در کشور باید بر اساس استاندارهای بین‌المللی صورت گیرد و این حوزه نیازمند ارتقا است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: