کد خبر: 36231
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 13:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نصب المان کتابخوانی در میدان مرکزی شهر طالقان استان البرز

منبع : لیزنا
دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طالقان در سال ۹۷ با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
نصب المان کتابخوانی در میدان مرکزی شهر طالقان استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طالقان در سال ۹۷ با حضور احمدعلی هراتی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، جواد صادقلو؛ فرماندار شهرستان طالقان و دیگر اعضا، سه شنبه، ۹ مرداد ۹۷ در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

هراتی در  این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: شهرستان طالقان با داشتن چهره های بزرگ فرهنگی و تأثیر گذار در تاریخ معاصر نباید فاقد کتابخانه عمومی باشد.

وی افزود: کتابخانه عمومی و بطور کلی فرهنگ، تأثیری زیرساختی در جامعه دارد و رشد و توسعه با کتاب و کتابخوانی شکل خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: ترویج فرهنگ و توجه به فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ و حقوق شهروندی، سلامت و بهداشت اجتماعی-روانی و حتی جسمی یک جامعه، اخلاق مداری وغیره به کتاب و کتابخوانی بازمی‌گردد. یعنی به میزان سرمایه گذاری در امور زیربنایی از جمله نهادینه کردن فرهنگ کتاب وکتابخوانی، جامعه ای رشد و توسعه یافته و سعادتمند از همه لحاظ خواهیم داشت.

هراتی در ادامه با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی، بیان داشت: نهاد کتابخانه های عمومی، با تمرکز بر مباحث فرهنگی نقش موثری در کاهش آسیبهای اجتماعی، که تنها با افزایش سطح آگاهی عمومی مردم ممکن است، ایفا می کند.

فرماندار شهرستان طالقان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل اداره کل کتابخانه ها، با اشاره به نقش کتابخوانی در جامعه گفت: در اهمیت کتاب وکتابخوانی باید گفت که تمام دستاوردهای بشری در میان نوشته هایی است که انسان ها پدید آورده اند.

وی با اشاره به ارزشهای علمی، فرهنگی واعتقادی مردم منطقه، گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی برای  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان وجود دارد.

مهندس صادقلو ادامه داد: در خصوص پروژه احداث کتابخانه عمومی شهر طالقان عملیات اجرایی آن آغاز شده است و امیدواریم با کمک مسئولین امر، بتوانیم پروژه را به نحو مناسب به سرانجام برسانیم.

فرماندار طالقان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آمادگی و برنامه ریزی مجموعه مدیریتی شهرستان برای راه اندازی کتابخانه های روستایی باهمکاری خیرین و شوراهای اسلامی خبر داد.

وی در ادامه افزود: شایسته است دهیاری های طالقان با همکاری دیگر ارگان ها و سازمان ها برای ساخت و راه اندازی کتابخانه های روستایی همت کنند.

علی قاسم پور، شهردار طالقان نیز ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه ها گفت: با تمام توان تمامی مراحل احداث کتابخانه عمومی شهرستان را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص طراحی و نصب المان کتابخوانی در کنار سردیس جلال آل احمد درمیدان معلم اعلام آمادگی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: