کد خبر: 36239
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 14:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتاب از مهم ترین ارکان فرهنگی است، گفت: نقش کتابخانه ها در توسعه فرهنگی کشور بی بدیل است.
نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کردستان روز دوشنبه، ۸ مردادماه با حضور روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های تابعه برگزار شد.

محمد عبدالملکی، مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این نشست اظهار داشت: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم و ارتقای سرانه مطالعه است و نیل به این هدف با تلاش و احساس مسئولیت میسر می شود.

وی ادامه داد: در این راستا مسئولان کتابخانه های عمومی باید تعاملات مثبت و سازنده ای با سایر ادارات، ارگان ها و همچنین فعالان فرهنگی داشته باشند.

عبدالملکی با بیان اینکه وظیفه متولیان کتاب و کتاب خوانی ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور است، افزود: باید از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف کتابخانه های عمومی استفاده شود.

مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ادامه از کتاب به عنوان مهم ترین عنصر فرهنگی نام برد و گفت: کتابداران به منظور اثرگذاری بر مخاطبان و انجام مسئولیت ها به نحو احسن، باید خود اهل مطالعه باشند.

وی بر نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: کتابداران به عنوان مشاوران مردم می توانند در ارتقای شاخص های مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور نقش داشته باشند.

وی از کمبود زیربنا به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات کتابخانه ها در کردستان نام برد و عنوان کرد: در حال حاضر شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان ۱/۳ متر مربع به ازای هر یکصد نفر از جمعیت است که با میانگین کشوری (۴ متر مربع) فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در پایان اضافه کرد: امید است با همکاری مسئولان، پروژه های متوقف شده و نیمه کاره این نهاد فرهنگی فعال شوند تا بتوانیم شاهد افزایش فضای کتابخانه ای در استان باشیم.

در ادامه این نشست روسای کتابخانه های عمومی شهرستان های استان کردستان گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان متبوع خود ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: