کد خبر: 36564
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 شهریور 1397 - 12:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی میزبان نشست‌های کتاب‌خوان و جلسات جمع خوانی کتاب شدند.
برپایی نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به همت کتابداران، کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی میزبان نشست‌های کتاب‌خوان و جلسات جمع خوانی کتاب شدند

همدردی با کودکان مظلوم یمن در کتابخانه علامه عسگری ساوه

کودکان عضو کتابخانه علامه عسگری شهر ساوه به صورت گروهی در کمپین حمایت از کودکان یمنی شرکت کردند.

محمدعلی حسنلو، مسئول کتابخانه علامه عسگری گفت: جنگ در یمن مدت هاست تیتر اول رسانه های دنیا قرار گرفته است و کودکانی بی گناه محکوم به تحمل این شرایط طاقت فرسا هستند و تعداد بسیاری از این فرشتگان کوچک، جان خود را در این شرایط از دست دادند.

حسنلو افزود: به همین منظور ویژه برنامه نقاشی با موضوع حمایت و همدردی با کودکان یمن و نشان دادن مظلومیت کودکان بی دفاع و همچنین مخالفت با تجاوز رژیم سعودی به این کشور در کتابخانه برگزار شد.

وی ادامه داد: اعضای کتابخانه نقاشی‌های خود را برای کودکان یمن کشیدند تا نشان دهند که به یاد آنان هستند و هیچ وقت درد و رنج همسالان مسلمان خویش را در یمن فراموش نخواهند کرد.

مسئول کتابخانه علامه عسگری گفت: وظیفه انسانی خود می دانیم سکوت نکنیم و فریاد حق طلبی و دفاع از حقوق این کودکان مظلوم را سر دهیم.

در پایان این مراسم نیز از نقاشی های کودکان، نمایشگاهی در بخش کودک کتابخانه علامه عسگری برپا شد.

نشست کتاب‌خوان بانوان در شهر میلاجرد

نشست کتاب‌خوان بانوان در کتابخانه عمومی شادروان محمودی شهر میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان برگزار شد.

در این نشست «ولایت غریب» نوشته عبدالله مستحسن، توسط لیلا آشوری؛ «امامت و ولایت» نوشته محسن کازرونی، توسط منیره عاشوری؛ «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی، توسط منیره اتابکی؛ «امامت و رهبری» نوشته مرتضی مطهری، توسط فاطمه عزیزی؛ «ولایت فقیه به زبان ساده» نوشته جواد محدثی، توسط فاطمه آقامحمدی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

جمع خوانی کتاب «امام محمد تقی(ع)» در کتابخانه شهدای قورچی باشی

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، اعضای کودک کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی گردهم آمدند و کتاب «امام محمد تقی(ع)» را جمع خوانی کردند.

مژگان یوسفی، مسئول کتابخانه شهدای قورچی باشی گفت: این کتاب از مجموعه کتاب‌های «چهارده قصه، چهارده معصوم» نوشته حسین فتاحی و تصویرگری محمدرضا دادگر است که با حضور گرم بچه ها در بخش کودک کتابخانه جمع خوانی شد.

مسابقه ترجمه و خلاصه نویسی کتاب «مسافر هشتم»  در شهر نیم ور

 با حضور زبان آموزان آموزشگاه پرنیان شهر نیم ور، مسابقه ترجمه و خلاصه نویسی کتاب «مسافر هشتم» در کتابخانه عمومی امام صادق(ع) برگزار شد. در این برنامه کودکان پس از خوانش گروهی کتاب «مسافر هشتم»، بخش هایی از کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کردند.

نشست کتاب‌خوان «جوادالائمه» در خمین برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی شهید بهشتی و به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی(ع)، نشست کتاب‌خوان «زندگانی جوادالائمه(ع)» در شهر خمین برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «معجزات شگفت انگیز چهارده معصوم(ع)» نوشته محمد رضا اکبری، توسط زهرا فلاح؛ «نماز و چهارده معصوم(ع)» نوشته سید محمود میرنوربخش، توسط فاطمه سادات نبوی؛ «مقتل چهارده معصوم(ع)» نوشته محمود لطیفی، توسط ستایش زارعی؛ «قصه های کوچک از زندگی چهارده معصوم(ع)» نوشته محمود پوروهاب، توسط عارفه احمدی؛ «کشکول شهادت» نوشته محمد حسین کتابچی تبریزی، توسط وجیهه سالدات سیدین معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

کتابخانه امام علی(ع) مامونیه میزبان نشست کتاب‌خوان شد

 با حضورجمعی از دوستداران کتاب، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این نشست «مادربزرگ سلام می‌رساند و می‌گوید متاسف است» نوشته فردریک بکمن، توسط فاطمه میرگلوی بیات؛ «مطلقا تقریبا» نوشته لیسا گرف‌، توسط خدیجه حیدری؛ «دره گل سرخ» نوشته آسترید لیندگرن، توسط ماجده مصفا؛ «راز اژدهایی که به خانه‌ ما آمد» نوشته آلیس مک‌ لرن، توسط حدیثه وروانی؛ «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن، توسط فاطمه ارجمند؛ «ما تمامش می کنیم» نوشته کالین هوور، توسط ملیحه گندمکار با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

جمع خوانی کتاب «تنور و داستان های دیگر» در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

با حضور دختران شهر ساوه، کتاب «تنور و داستان های دیگر» در کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد معرفی و جمع خوانی شد.

حوری صاحب، کتابدار کتابخانه شهید هاشمی نژاد گفت: کتاب «تنور» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی از کتاب هایی است که در کتابخوان ماه مرداد معرفی شده است لذا برآن شدیم تا در جمعی دوستانه کتاب را به اشتراک بگذاریم تا اعضای علاقمند به کتاب خوانی با کتابهای خوب و اهداف کتابخوان ماه آشنا شوند.

جمع خوانی کتاب «شهروند موفق» در کتابخانه امام خمینی (ره) روستای گرکان

کتاب «شهروند موفق» در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان معرفی و جمع خوانی شد.

سارا گزبلندی، مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) گفت: شهروند موفق کسی است که به خوبی جایگاه خودش را در اجتماع بشناسد و برای رسیدن به قله های آرمانی حقوق شهروندی به درستی به تکالیف خویش عمل کند.

گزبلندی افزود: در عصر حاضر، زندگی باید دور از هرج و مرج و تجاوز به آسایش و حقوق دیگران باشد و شهروندی که به تمام قوانین و آداب پایبند باشد، شهروند موفق است.

کارگاه کاردستی در کتابخانه حضرت زهرا(س) مهاجران

با هدف ایجاد انگیزه و خلاقیت در کودکان، کارگاه ساخت کاردستی در کتابخانه حضرت زهرا(س) پارک بانوان شهر مهاجران برگزار شد. در این برنامه اشکال حیوانات با استفاده از کاغذ رنگی و تکه های مقوا توسط کودکان ساخته شد.

نشست کتاب‌خوان عفاف و حجاب در شهر تفرش برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی پروفسور حسابی، نشست کتاب‌خوان با موضوع عفاف و حجاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تفرش برگزار شد.

در این نشست «حریم ریحانه» نوشته نعیمه اسلاملو، توسط فاطمه زهرا سرآبادانی؛ «حجاب بی حجاب» نوشته محمدرضا زائری، توسط الهه حسینی منش؛ «کارگاه نگرشی در حجاب» تألیف موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، توسط بهاره شکوهی؛ «حجاب و حقوق زن» نوشته مهدی طیب، توسط مهلا میرحسینی؛ «در و صدف» نوشته محمد شجاعی، توسط سمیرا باباعلی و «حجاب در فرهنگ اسلامی» نوشته حمید میرخندان، توسط زینب شاه حسینی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: