کد خبر: 36712
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1397 - 17:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پایان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل

منبع : لیزنا
اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
پایان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ شهریور ماه با حضور علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با معرفی برگزیدگان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار داشت: هر اقدامی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور ستودنی است و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی امری مقدس است که نباید از سوی مسئولان به دست فراموشی سپرده شود. اگر طالب توسعه و پیشرفت در جامعه هستیم نباید از امر مطالعه غافل باشیم چراکه داشتن اطلاعات علمی در همه زمینه‌ها منجر به توسعه کشور در ابعاد مختلف می شود.

نواداد در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با محوریت ائمه اطهار در کشور را مطلوب و مهم ارزیابی کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی به نام حضرت امام رضا(ع) حرکتی شایسته از سوی متولیان فرهنگی کشور است که این اقدامات سنجیده باید در کشور تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران با افتخار تمام میزبان امام هشتم (ع) است. مردم از هر نقطه جهان به پایتخت معنوی کشور سفر می‌کنند؛ با بهره‌گیری از این فضا می‌توانیم فرهنگ منور رضوی را به دنیا و شیفتگان معنویت عرضه کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خروجی چنین جشنواره‌هایی را معرفی هر چه بیشتر ائمه اعلام و تصریح کرد: در دهه ولایت و امامت باید بیش از سایر ایام نسبت به معرفی و تبیین سیره اهل بیت عصمت و طهارت تلاش کنیم تا اهمیت و جایگاه ولایت و امامت در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: امسال هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل با استقبال گسترده همشهریان برگزار شد. در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مبنا قرار دادن هفت عنوان کتاب از جمله مهمان خراسان، کاش تو را میدیدم، ماه هشتم و به سپیدی یک رویا، موفق به برگزاری جشنواره شدیم که این کتاب‌ها با محوریت زندگی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه (س) در اختیار مخاطبان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی به برگزاری این جشنواره در بخش آنلاین، مکتوب و نقاشی کرد و گفت: دو نوجوان، ۶ خردسال، سه بزرگسال و چهار خانواده منتخبان این دوره جشنواره هستند که امروز با اهدای لوح تقدیر و تندیس از آنان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به استقبال خوب شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره بیان کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی، سرآغازی برای اجرای برنامه‌های آتی و جشنواره‌های متنوع در این زمینه خواهد بود و ملت ما به ویژه همشهریان اردبیلی با ارادت قلبی خاصی که به حضرت امام رضا علیه‌السلام دارند در راستای معرفی و شناساندن آن حضرت و سیره و سلوک ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی برگزاری جشنواره رضوی را فتح بابی برای سایر جشنواره‌ها با محوریت ائمه اطهار دانست و گفت: امیدواریم جشنواره امام رضا بابی باشد تا مسئولان ما در آینده با محوریت سایر ائمه اطهار نیز این چنین مسابقه‌ها و برنامه‌هایی را برگزار کنند و در راستای شناساندن آن در جامعه گام‌های عملی را بردارند.

عزیزخانی با تبریک ایام ذیحجه و فرارسیدن عید غدیر خم تصریح کرد: زندگی ائمه اطهار سرشار از پند و اندرز برای ما است و واقعه غدیر نیز به خوبی نشان داد که امامت ولایت و توسل جستن به این ریسمان محکم می‌تواند ما را از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با گرامیداشت هفته دولت گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای کتابخانه‌سازی، تکمیل، تجهیز و خرید کتاب به استان اردبیل اختصاص یافت که نشان از اهتمام دولت برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

عزیزخانی همچنین از افزایش ۲۳ درصدی عضویت در کتابخانه‌های استان، رشد ۱۴ درصدی ورود کتاب به کتابخانه ها و رشد ۸ درصدی زیربنای کتابخانه ای خبر داد و گفت: کتابخوانی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های اساسی جامعه امروز است. ما دست تمام خیرینی را که در راستای توسعه کتابخوانی در استان تلاش کردند، می فشاریم.

در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از شرکت کنندگان تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: