کد خبر: 38069
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 دی 1397 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی ۱۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه های عمومی و مدارس استان قم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم
به میزبانی کتابخانه های عمومی و مدارس استان قم و با حضور کودکان و نوجوانان، ۱۰۰ عنوان کتاب در دهه اول دی ماه معرفی و بررسی شد.
معرفی ۱۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه های عمومی و مدارس استان قم

به گزارش لیزنا، با حضور کودکان و نوجوانان قمی، ۱۰۰ عنوان کتاب در دهه اول دی ماه به میزبانی کتابخانه های عمومی و مدارس استان قم معرفی و بررسی شد.

در نشست کتاب خوان ویژه بانوان به میزبانی کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه، پنج نفر از بانوان به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

در این نشست، کتاب های «بیشعوری» نوشته خاویر کرمنت توسط افسانه سلطان؛ «سلام بر ابراهیم» نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی توسط اکرم بدخشانی؛ «کارد زدن به گوجه فرنگی» نوشته آسیه جوادی توسط ملیحه مرادبگلو؛ «شصت پرسش اعتقادی» نوشته سیدرضا طباطبایی توسط محبوبه سعیدیان؛ «کوری» نویسنده ژوزه ساراماگو توسط نیره غلامرضایی؛ «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری توسط فاطمه شجاع، مسئول کتابخانه معرفی شد.

 

بازدید از کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه و نشست قصه گویی

فاطمه شجاع، مسئول کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه در بازدید کودکان پیش دبستانی «هوشمندباران» درباره خدمات و برنامه های بخش کودک توضیحاتی ارائه کرد. همچنین در بازدید دانش آموزان مقطع ششم مدرسه «شهید باقر ربانی»، کتاب «قصه گویی» انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط دانش آموزان خوانده و درباره مباحث چالش گفتگو شد.

 

نشست ضرب المثل خوانی به میزبانی کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه

در این نشست دورهمی، سمیه صفری، کتابدار کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه درباره فلسفه و تاریخچه ضرب المثل ها توضیحاتی ارائه کرد. وی سپس با معرفی کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی، به ریشه یابی ضرب المثل «جوجه را آخر پاییز می شمارند» پرداخت و از شرکت کنندگان خواست برخی از ضرب المثل های نوشته شده در این کتاب را بخوانند.

گفتنی است پنج نفر از دانش آموزان پایه پنجم دبستان «کوثر» نیز به تهیه روزنامه دیواری با موضوع «صرفه جویی در آب» با بهره مندی از منابع کتابخانه پرداختند.

 

برگزاری سه نشست کتاب خوان به همت کتابداران کتابخانه عمومی مریم

 نشست کتاب خوان مدرسه ای به همت کتابداران کتابخانه مریم در مدرسه ناصر دیوان برپا شد.

در نخستین نشست شش نفر از اعضای فعال کتابخانه در مدرسه به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند.

مهسا صبوری با معرفی کتاب «اطلاعات عمومی برای نوجوانان» نوشته نادر فاضلی؛ رقیه شعبانی با معرفی کتاب «قصعه های خیلی قشنگ» نوشته محمود پور وهاب؛ الهام کارگری با معرفی کتاب «شگفتی های خلقت جانوران» نوشته‌ هارون یحیی؛ زینب صالحی با معرفی کتاب «وقتی حشره نیشت می زند» نوشته آنجلا رویستون؛ نرگس داودی با معرفی کتاب «سپاهیان اهریمن» نوشته‌ محمدرضا یوسفی؛ زهرا جعفر غفار با معرفی کتاب «راز گوارش» نوشته‌ علی رحمانی تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

در دومین نشست نیز، شش نفر از دانش آموزان در مدرسه دیوان ناصر به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند.

رقیه هاشم پور با معرفی کتاب «می دانی چرا درختان کاج برگ های سوزنی دارند» نوشته‌ جکی گاف؛ فاطمه زهرا فاطمی با معرفی کتاب «حضرت سلیمان (ع)» نوشته بلکیس ابراهیم حقی اوغلو؛ فاطمه شاه پسندی با معرفی کتاب «بازی می کنم و یاد می گیرم» نوشته‌ جانیس وان کلیو؛ فاطمه رفیع فر با معرفی کتاب «خضر زنده تا پایان دنیا» نوشته‌ محسن قدسی پور؛ هانیه روشن روش با معرفی کتاب «داستان های شاهنامه» نوشته‌ محمدرضا یوسفی؛ مبینا حق جو با معرفی کتاب «دائره المعارف شگفتی های جانوران» نوشته‌ اریک ماتیوه تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستان شان به اشتراک گذاشتند.

 

در سومین نشست شش نفر از اعضای فعال کتابخانه در مدرسه «حاج فاطمی» به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند.

مائده باشی با معرفی کتاب «همراه با غدیر» نوشته‌ جمعی از نویسندگان؛ پریزاد علوی با معرفی کتاب «خاطره شنیدنی خاله جون» نوشته مرتضی امین؛ زینب عطائی با معرفی کتاب «وق‍ت‍ی دچ‍ارس‍وخ‍ت‍گ‍ی م‍ی‌ش‍وی‌ و ن‍ک‍ت‍ه‌ه‍ای‌ دی‍گ‍ری‌ درب‍اره‌ی‌ ت‍اول‌ و آف‍ت‍اب‌ س‍وخ‍ت‍گ‍ی» نوشته‌ آنجلا ریسیون؛ فاطمه مکیان با معرفی کتاب «زنجیره های غذایی» نوشته‌  لیام ادانل؛ فاطمه حسینی با معرفی کتاب «شگفتی های خلقت جانوران» نوشته‌ هارون یحیی و مهسا رهاوندی با معرفی کتاب «چرا چشم هایم می خارند» نوشته‌ آنجلا ریسیون تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

نشست های قصه گویی برای کودکان به میزبانی کتابخانه عمومی مریم

در نشست های کتابخوانی، کتابداران کتابخانه مریم با حضور در جمع کودکان پیش دبستانی های «برهان»، «سبحان»؛ «مائده» و مهد کودک «ریحانه» از کتاب های «قصه های شیرین جهان داستان نیم وجبی» ترجمه سبا بابایی؛ «لی لی لجبازه» نوشته گراس تونی و «قصه های رنگارنگ از حسن» نوشته مسلم ناصری قصه گویی کردند. سپس کودکان خلاصه قصه های خوانده شده و برداشت های شخصی خود از داستان را بیان کردند.

یادآور می شود در این نشست، کودکان، تلفظِ درست واژگان را یاد گرفتند و در پایان با اسباب بازی های متنوع که در اختیار آنها بود، بازی کردند.

 

نشست جمع خوانی در کتابخانه عمومی مریم

در بازدید دانش آموزان مقطع ششم مدرسه ناصردیوان از کتابخانه مریم، از کتاب «قصه هایی از امام حسن عسگری: (کودک و فرشته)» نوشته مسلم ناصری، توسط بازدیدکنندگان جمع خوانی شد. سپس دانش آموزان به کمک کتابداران و با مراجعه به فرهنگ نامه ها با اصطلاحات و کلمات نامفهوم کتاب آشنا شدند.

زهره محمدی، مسئول کتابخانه مریم گفت: نشست شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و اجرای نمایش با هدف آشنایی با آداب و رسوم کهن و غنی ایرانی از دیگر برنامه های این کتابخانه بود.

 

نشست کتاب خوان در کتابخانه علامه امینی

در این نشست ۷ عنوان کتاب با حضور شماری از اعضای کتابخانه معرفی شد.

معصومه علی با معرفی کتاب «اُلی و اُکان» نوشته هربرت گونتر؛ محمدرضا قاسمی با معرفی کتاب «روز پرماجرا» نوشته نورالهدی طباطبایی؛ معصومه عابد با معرفی کتاب «زاغ و مار» نوشته جعفر ابراهیمی شاهد؛ ریحانه شوندی با معرفی کتاب «قصه های من و مامان» نوشته ویولت رازق پناه؛ معصومه شوندی با معرفی کتاب «قصه ی خانم خاله موشه» نوشته «بئاتریکس پاتر»؛ رعنا امینی با معرفی کتاب «جاده ی جنگلی» نوشته زهرا عبدی؛ امیر رضا بیات حیدری با معرفی کتاب «کودک شجاع» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

نشست های جمع‌خوانی، بلندخوانی و مجله خوانی با حضور اعضای کتابخانه علامه امینی

در این نشست بخش های مختلفی از کتاب های «مسافر سامرا: زندگی‌نامه امام حسن عسگری (ع)» نوشته‌ مجید ملامحمدی و «دایره‌المعارف دایناسورها» نوشته بنوا دلالاندر توسط اعضا جمع خوانی شد. پس از آن شرکت کنندگان در نشست بر اساس محتوای داستان به نقاشی و رنگ آمیزی پرداختند.

در نشستی دیگر، زهرا آقایی، مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی، به بلندخوانی و روخوانی از کتاب «حضرت معصومه (س)» نوشته‌ ابوالفضل هادی‌ منش و «هربرت و هری» نوشته‌ پاملا آلن پرداخت

همچنین کودکان و نوجوانان از شماره‌ ۸۱ ماهنامه نبات و کتابِ «غول ستاره‌خور و ۶ قصه‌ی دیگر» نوشته‌ فروزنده خداجو جمع خوانی کردند. سپس اعضا به نقاشی از موضوع کتاب و مجله ها پرداختند.

 

مسابقه‌ خلاصه ‌نویسی و نقاشی از کتاب های خوانده شده ویژه اعضای کتابخانه علامه امینی

گفتنی است در راستای ترغیب کودکان به مطالعه و ایجاد حس رقابتی سالم در بین اعضا، مسابقه‌ خلاصه ‌نویسی و نقاشی از کتاب های کودک با عناوین «حیله‌ شاگردان» نوشته‌ پرویز امینی؛ «هویجوری» نوشته‌ شاهین رهنما؛ «روز پرماجرا» نوشته‌ سیده نورالهدی طباطبایی؛ «قشنگ‌ترین هدیه» نوشته‌ مسلم ناصری؛ «دوست خوب» نوشته‌ نجران مرهون؛ «طوطی و بقال» نوشته‌ پرویز امینی برگزار شد. در پایان پس از جمع آوری چکیده کتاب ها و داوری بین آنها، به برترین ها کارت امتیاز تعلق گرفت.

 

اجرای نمایش خلاق و آشنایی با رسوم کهن ایرانی با معرفی کتاب در کتابخانه علامه امینی

در این نشست، ضمن معرفی کتاب «پاداش مهربانی» از مجموعه داستان های کلیله و دمنه، نوشته‌ ابوالفضل هادی‌منش، گروه نمایش کتابخانه با بهره مندی از داستانِ این کتاب، نمایش خلاقانه ای را اجرا کنند.

سپس با حضور خانواده ها، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و قصه‌گویی از کتاب «گردآفرید: قصه‌های تصویری از شاهنامه» نوشته‌ حسین فتاحی توسط رعنا امینی، عضوکتابخانه علامه امینی انجام شد. همچنین اجرای نمایش های «ننه سرما» و طنزِ «معلم و شاگرد» از دیگر برنامه های پاییزی این کتابخانه بود.

در ادامه، زهرا آقایی، مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی با قصه خوانی از کتاب «لحاف ننه سرما و ۶ قصه‌ی دیگر» نوشته سرور کتبی، به آموزش ساخت «آدم برفی»، «‌انار» و همچنین اوریگامی «جغد»، «بادبزن»، «بابانوئل» و «خرگوش» با ابزارِ ساده و کم هزینه پرداخت.

 

نشست قصه گویی و اجرای نمایش عروسکی به همراه معرفی کتاب در کتابخانه علامه امینی

در این نشست، کودکان در دورهمی صمیمانه از کتاب «داستان زندگی حضرت عیسی علیه السلام» نوشته مجید ملا محمدی توسط اعضا جمع خوانی و خلاصه گویی کردند. سپس بتول آصفری، کتابدار کتابخانه علامه امینی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با داستان های اخلاقی عامیانه، کتاب «پیرزن و روباه» نوشته خسرو شهریاری را معرفی و قصه گویی کرد.

 

نشست های مطالعاتی برای بازدیدکنندگان مدرسه «قائمیه» توسط کتابدار کتابخانه عمومی شهدای قم

در نشست های مطالعاتی، ندا کلهرنژاد، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای قم از کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی قصه گویی کرد. وی گفت: این کتاب با زبان طنز به بیان حکایت های عامه و ریشه یابی ضرب المثل ها و کاربردهای آن پرداخته است و توانسته با این ادبیات، کودکان و نوجوانان را با زبان روزمره آشنا می کند.

وی همچنین از کتاب «خاطرات یک بچه ی چلمن» نوشته جف کینی بلندخوانی کرد.

یادآور می شود یکی از دلایل جذابیت این کتاب داستان های طنزِ کوتاه و مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است. در پایان درباره موضوع داستان، دلیل و اختلاف فرزند با والدینش تبادل نظر شد و گفتگوی شخصیت های داستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست ها، دانش آموزان مدرسه «قائمیه» از بخش هایی از کتاب «عمو رستم» نوشته محمد میرکیانی جمع خوانی کردند و با بهره مندی از «واژه نامه مهتاب» نوشته مهدی ضرغامیان با واژگان سخت و دشوار کتاب و تلفظ صحیح و معانی کلمات آشنا شدند.

 

حضور کتابدار کتابخانه عمومی شهدای قم در مدرسه پسرانه «راه رشد»

نفیسه نصیری، کتابدار کتابخانه شهدای قم با حضور در دبستان پسرانه «راه شد» از کتاب «لطیفه های شیرین عبید زاکانی با عنوان موش و گربه» قصه گویی و روخوانی کرد. وی سپس ضمن معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و بخش های مختلف آن درباره انواع فرهنگ نامه ها و موضوعات آن ها، از جمله کتاب مرجع «بدن انسان و دانستنی ها» ترجمه همایون هوتک صحبت کرد. در ادامه سه نفر از دانش آموزان کتاب های «جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان؛ «مرغ سخنگو» نوشته علی سلامی و «قصه های خوب ما» نوشته محمد میر کیانی را به اشتراک گذاشتند.

در پایان نیز بخش هایی از کتاب «سال نو با آدمک زنده» نوشته آر ال استاین توسط دانش آموزان جمع خوانی شد.

 

نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی شهدای قم

در این نشست، ۶ نفر از علاقمندان به ادبیات به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

کتاب «دیوان کامل غزلیات حافظ همراه فال» نوشته علیرضا علمی توسط زهرا عزت نشان؛ «کلیات دیوان اختر چرخ ادب پروین اعتصامی» به کوشش حسن برازان توسط فاطمه رحمتی؛ کتاب «سه کتاب» نوشته مهدی اخوان ثالث توسط فاطمه روز بهانی؛ کتاب «مثنوی معنوی» اثر جلال الدین محمد بن محمد مولوی توسط مژده مومنی؛ کتاب «داستان پیامبران در کلیات شمس» نوشته تقی پور نامداریان توسط فائزه نصیری و کتاب «گنجینه معنوی مولانا» نوشته حسین نصر توسط مهدیه رحیمی معرفی شد.

 

نشست حافظ خوانی و شاهنامه خوانی به همراه مشاعره در نخستین روزهای فصل زمستان به میزبانی کتابخانه شهدای قم

در این نشست، ندا کلهرنژاد، کتابدار کتابخانه شهدای قم ضمن حافظ خوانی از «دیوان حافظ» نوشته بهاء الدین خرمشاهی به معرفی کتاب «شاعر راز و شیراز حافظ» نوشته محمد کاظم مزینانی و کتاب «شاهنامه فردوسی» به تصحیح ژول مول پرداخت. وی سپس از علاقمندان به شعر و ادب پارسی خواست هر یک دو بیت از غزل های حافظ شیرازی را بخوانند.

گفتنی است نقاله خوانی، مشاعره و حفظ اشعار پرکاربرد و واژگان پراستفاده، رعایت قوانین و مقررات مشاعره و شیوه تندخوانی و تسلط و آشنایی با کلمات سخت و دشوار از برنامه های آموزشی این نشست بود.

 

نشست قصه گویی و شعرخوانی همراه با بازی در کتابخانه شهدای روستای نایه

نشست قصه گویی و شعرخوانی ویژه دانش آموزان پیش دبستانی «سوره» به میزبانی کتابخانه شهدای روستای نایه برپا شد. در آغازِ این برنامه، توپ هایی توسط مریم محبیان، کتابدار کتابخانه شهدای نایه به کودکان داده شد که هریک از کودکان با پرتاپ توپ به سمت یکدیگر خود را معرفی می کردند. در ادامه نیز از کتاب های «وروجک ها و پیر مرد کفاش» نوشته علی سراجی پور؛ «روز اثاث  کشی» نوشته آن سی واردی و «من یا عروسک من» سروده اسدالله شعبانی به ترتیب قصه گویی و شعرخوانی شد.

 

دومین نشست جام باشگاه های کتابخوانی در کتابخانه یادگار امام (ره)

دومین نشست جام باشگاه های کتابخوانی به همت زهرا جوادی دانا، کتابدارکتابخانه یادگار امام (ره) و با حضور شماری از نوجوانان برگزار شد. در این جام، محمد مهدی علیخانی کتاب «رویای دونده» نوشته وندلین ون درانن؛ امیرحسین احسانی کتاب «خاطرات یک بچه چلمن» نوشته جف کینی؛ علی کاظمی کتاب «معمای رئیس سیرک» نوشته کارولین کین، محمد صادق اسماعیلی کتاب «اسکور اسب بالدار» نوشته بلید آدام و امیر علی مرادی «خانه درختی» نوشته اندی گریفیتس را معرفی کردند.

 

نشست جمع خوانی از داستان های شاهنامه فردوسی در کتابخانه یادگار امام(ره)

محدثه رنجبرشیرازی، مسئول کتابخانه یادگار امام(ره) در نخستین روزهای فصل زمستان به رسم آداب و رسوم گذشته و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ غنی ایرانی، به قصه خوانی و شعرخوانی از «شاهنامه فردوسی» اثر اسدلله شعبانی از سری کتاب های «تازه هایی از ادبیات کهن بریا نوجوانان» و همچنین کتاب های «زیباترین تاریخ جهان» نوشته حسین فرهادیان و «جهان خانواده بزرگی است یلدا» از سری کتاب های «بخوانی و بدانی» نوشته محمدتقی معماریان پرداخت. سپس شرکت کنندگان نیز بخش هایی از کتاب های معرفی شده را  جمع خوانی کردند و با کارت های بازی های فلسفی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

نشست های متنوع فرهنگی در کتابخانه امام حسین (ع) شهر دستجرد با حضور کودکان

زینب زینلی، کتابدار کتابخانه امام حسین(ع) شهر دستجرد، با هدف پیاده سازی کارگاه آموزشی کتاب، کودک و اندیشه ورزی و آشنایی بیشتر کودکان با کتاب و کتابخانه، با معرفی چند کتاب، مسابقه «نگاه کن به تصاویر» را برگزار کرد. در این مسابقه کودکان با دقت و تامل در تصاویر کتاب، تصویرها را در ذهن خود ثبت کردند. سپس این کتابدار درباره تصاویر و موضوعات کتاب ها سوالاتی را مطرح کرد و در پایان، کودکان درباره عکس ها و برداشت های شخصی خود پاسخ هایشان را ارائه دادند.

یادآور می شود، قصه گویی از مجموعه کتاب های «ماجراهای فسقلی با عنوان پی پر به دیگران کمک می کند» ترجمه حسین فتاحی و برگزاری مسابقه نقاشی با انگشتان با بهره مندی از کتاب «آموزش طراحی با اثر انگشت» نوشته اد مبرلی از دیگر برنامه های فرهنگی این کتابخانه بود.

 

نشست کتاب خوان دربخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه ای قم

نوزدهمین نشست کتاب خوان با حضور شماری از علاقمندان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه ای برقرار شد. در این نشست ۶ نفر از اعضا به معرفی کتاب پرداختند.

سیدحسن ابراهیمی با معرفی کتاب «امام هادی (ع)» کاری از واحد پژوهش مسجد مقدس جمکران؛ محمدمهدی صادقی با معرفی کتاب «امام جعفر صادق (ع)» کاری از واحد پژوهش مسجد مقدس جمکران؛ مجتبی وطن خواه با معرفی کتاب «سه راهزن از مجموعه قصه های تصویری از مرزبان نامه» نوشته فریبا کلهر؛ محمد رحیمی با معرفی کتاب «فرات از مجموعه قصه عاشورا» نوشته پرویز امینی؛ امیرمحمد حاجیان نژاد با معرفی کتاب «ماه کامل از مجموعه ماجراهای الفی گرگ نما» نوشته پل ون لون؛ مهدی قلی زاده با معرفی کتاب «بچه لاغرمردنی» نوشته جف کینی، تجربیات مطالعاتی خود را با دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

جشن زمستانی با کتاب در بخش نابینایان کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم(مرکزی شهرستان)

نشست «جشن زمستانی با کتاب» با حضور اعضای بخش نابینایان کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای تشکیل شد. در آغاز این نشست، راضیه پورمهدی از اعضای روشندل کتابخانه، اشعاری از حافظ را خواند و به آن تفال زد. سپس رقیه میرزایی عضوِ دیگر کتابخانه آیت الله خامنه ای کتاب «استاد عشق» نوشته ایرج حسابی را معرفی کرد. در ادامه نیز مریم رمضانی، رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری ها با حضور در این بخش به شاهنامه خوانی پرداخت.

گفتنی است شعرخوانی قدرت الله شفیعی از جانبازان سرافراز کشور، نشست خاطره گویی حاج منصور رضوانی، جانباز و مدیر عامل کانون نابینایان جلوه امید به همراه دکلمه خوانی از دیگر بخش های این برنامه بود.

 

برنامه های زمستانی با طعم گرم در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم(مرکزی شهرستان)

در این برنامه نیره خدادادشهری، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه ای برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان از افسانه های ایرانی، کتاب «افسانه های پارسی» نوشته پیمان اردشیری را معرفی کرد. در ادامه بخش هایی از کتاب توسط اعضا جمع خوانی شد. در پایان نیز زهرا عالمی نژاد، کتابدار کتابخانه آیت الله خامنه ای چند غزل از اشعار حافظ و داستان های فردوسی را خواند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: