کد خبر: 38944
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین شب از طرح چهل مسجد چهل جنگ کتاب در خراسان رضوی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
 مسجدالاقصی مشهد با اجرای برنامه های متنوع میزبان طرح چهل مسجد چهل جنگ کتاب شد.
دومین شب از طرح چهل مسجد چهل جنگ کتاب در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش لیزنا، در ادامه اجرای طرح چهل مسجد چهل جنگ کتاب در مساجد مشهد، مسجدالاقصی مشهد با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ مهری عاقبتی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل و محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد مقدس با برگزاری برنامه های متنوع میزبان این طرح شد.

در این مراسم، مهری عاقبتی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خود از کتابخوانان حرفه ای هستند و خانواده‌ خود را نیز همواره به این امر تشویق می کنند.

عاقبتی ادامه داد: علاقه مندی و توجه رهبر انقلاب به کتاب و کتابخوانی، توصیه ای عملی برای توجه خانواده ها و به ویژه جوانان به کتاب و مطالعه است.

وی افزود: کتابخوانی موجب ارتقای آگاهی جامعه می‌شود. بهترین زمان برقراری ارتباط با این یار مهربان، سنین کودکی است و به‌جز نقش موثر و کلیدی والدین در این رابطه، از نقش پررنگ معلمان هم نباید غافل شویم.

معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در سطح استان ۲۰۸ کتابخانه با داشتن حدود ۳ میلیون جلد کتاب فعال است.

وی در ادامه از افتتاح بزرگ ترین کتابخانه عمومی کشور در  ایام الله  فجر انقلاب اسلامی به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد و افزود: در این کتابخانه  بیش از ۴۰ بخش پیش بینی شده است و مخزن آن گنجایش بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد.

برگزاری مسابقه با محوریت کتاب، برپایی فروشگاه کتاب، معرفی نزدیک ترین کتابخانه های عمومی به مسجد، مداحی و اجرای سرود به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه های این جنگ کتاب بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: