کد خبر: 38948
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 09:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم
 نشست کتاب خوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان قم، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان قم به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، عصر روز سه‌شنبه ۷ اسفند به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان و با همکاری موسسه کتاب خوب و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن غدیر قم برگزار شد.

در این نشست رقیه حیدری، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتاب «راز درخت کاج» نوشته معصومه رامهرمزی را معرفی کرد و گفت: این کتاب شامل ۹ فصل است که از بدو تولد تا شهادت زینب کمایی را به تصویر می‌کشد. در این کتاب مادر شهیده زینب کمایی با بیان خاطرات خود پرده از جنایات منافقین برمی‌دارد.

در بخش دیگر این برنامه مسعوده السادات قوانینی، کارشناس آمار و پژوهش اداره کل کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب «یوما» نوشته مریم راهی به نثر ادبی، روایی و داستانی کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب علاوه بر بیان زندگی حضرت خدیجه کبری (س)، عشق و علاقه ایشان به حضرت محمد (ص) و دخترشان فاطمه (س) را نیز نشان می دهد.

ندا کلهرنژاد، از کتابداران کتابخانه شهدای قم نیز به معرفی کتاب «مشرکی در خانه پیامبر (ص): داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب دختر پیامبر» نوشته حسن محدثی پرداخت و گفت: این کتاب داستان واقعی رابطه عاشقانه میان ابوالعاص ابن ربیع و زینب، دختر پیامبر را به تصویر می‌کشد. زینب از نخستین کسانی بود که اسلام آورد؛ ولی ابوالعاص، داماد پیامبر، برای سالیان سال ایمان نیاورد و مُشرک باقی ماند.

در ادامه صدیقه دوست محمدی با اشاره به کتاب «تربیت سالم در خانه» نوشته جین نلسن گفت: کتاب «تربیت سالم در خانه» با ارائه روش‌هایی نوین، تربیت و آموزش به کودکان در خانواده را تشریح می‌کند.

 نیره خداداد شهری، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای نیز ضمن معرفی کتاب «مردان مجنون، زنان لیلی» نوشته علی شمیسا بیان کرد: داستان عاشقانه «لیلی و مجنون» به طرح مباحثی در حوزه عشق، خانواده و روابط زناشویی می پردازد.

فردوس نادعلی زاده، مسئول کتابخانه حضرت ولیعصر (عج) روستای مبارک آباد نیز کتاب «سه شنبه‌ها با موری» نوشته میچ آلبوم را به اشتراک گذاشت و گفت: قهرمان اصلی داستان، بیماری است که به تدریج اعضای بدنش از کار می‌افتد و باعث مرگ سلولی بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن می‌شود. موری مرگ را پذیرفته اما در روزهای پایانی زندگیش می‌خواهد به کمال برسد.

یادآور می شود معرفی کتاب «راز درخت کاج» نوشته معصومه رامهرمزی و پخش کلیپ آن، تقدیر از ارائه دهندگان کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعرخوانی و ... از برنامه های جانبی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: