کد خبر: 39321
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان
 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ترویج کتابخوانی و تبدیل کتابخانه ها به باشگاه های فرهنگی را از اولویت های کتابخانه های عمومی دانست.
دیدار  سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

به گزارش لیزنا، مصطفی شمس الدینی پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کرمان در دیدار با محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی ارائه داد و گفت: استان کرمان با ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی، بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار جلد کتاب، ۱۳۳ هزار عضو فعال و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه کننده به کتابخانه های عمومی در سال ۹۷ داشته است.

شمس الدینی پور بخشی از برنامه های آتی اداره کل کتابخانه های عمومی استان را تشریح کرد و گفت: حضور در محله ها و تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه های فرهنگی از اولویت های این اداره کل است.

وی بر ضرورت ساخت کتابخانه مرکزی در مرکز استان تاکید کرد و گفت: خیّرین استان تاکنون ۱۷ هزار متر مربع از فضای کتابخانه های استان را ساخته اند و اداره کل کتابخانه های عمومی در حال برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی از راه اندازی کتابخانه تخصصی ویژه کودکان در آینده ای نزدیک خبر داد.

بصیری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این دیدار عنوان کرد: از اهداف حوزه استانداری توجه ویژه به فرهنگ و به ویژه کتابخانه های عمومی در استان است. نظر به وسعت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان، توجه به امور فرهنگی تاثیر بسزایی در جلوگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دارد.

بصیری در این دیدار گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد فرهنگی موثر در استان با انجام فعالیت های فرهنگی متنوع می تواند در رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری ایفا کند.

شمس الدینی پور در ادامه اظهار داشت: از برنامه های آتی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال ۹۸، راه اندازی اتوبوس سیار کتابخوانی با همکاری شهرداری جهت اعزام به مناطق کمتر برخوردار از جمله شهرک صنعتی، شهرک پدر و ... است.

در پایان این دیدار مقرر شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به همراه استاندار و به منظور حمایت بیشتر از کتابخانه ها، در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی حضور مستمر داشته باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: