کد خبر: 39676
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 - 08:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه بررسی وضعیت زمین‌های حریم ساختمان کتابخانه مرکزی یزد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
  جلسه ای با موضوع تعیین تکلیف زمین‌های حریم کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد برگزار شد.
برگزاری جلسه بررسی وضعیت زمین‌های حریم ساختمان کتابخانه مرکزی یزد

به گزارش لیزنا، جلسه ای با موضوع تعیین تکلیف زمین‌های حریم کتابخانه مرکزی یزد با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مشاور پروژه و نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری یزد برگزار شد.

محسن صادقیان، معاون امور عمرانی استاندار یزد پس از استماع گزارش کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در خصوص پیشرفت عملیات عمرانی کتابخانه و پیگیری های انجام شده درباره زمین‌های حریم کتابخانه، گفت: یکی از مسائلی که تا پیش از افتتاح کتابخانه باید به طور کامل حل و فصل شود، موضوع آزادسازی زمین‌های اطراف کتابخانه است.

وی افزود: با توجه به لزوم آزادسازی این فضاها برای دسترسی آسان سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث احتمالی، حل این موضوع با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط همچون شهرداری، میراث فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی امکان‌پذیر است و تلاش خواهیم کرد طرحی مشخص و عملیاتی برای ساماندهی زمین‌های حریم کتابخانه که عمدتاً بخشی از بافت تاریخی شهر است، ارائه شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به سفر اخیر مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها به یزد، بیان داشت: در این سفر که کارشناسانی از نهاد نیز حضور داشتند، کاربری بخش‌هایی از کتابخانه تغییر یافت و در مهم‌ترین تصمیم، مقرر شد مخزن کتابخانه به طبقه تحتانی کتابخانه منتقل شود و جانمایی‌های جدیدی برای بخش‌های نابینایان و کودک کتابخانه صورت گرفت.

مرتضی آواره، کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

وی بیان داشت: پس از نخستین جلسه هماهنگی در اردیبهشت ماه ۹۸ تاکنون، تست‌های مربوط به لوله‌کشی فاضلاب ساختمان صورت گرفت و در حال رفع نواقص موجود هستیم.

آواره ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و پس از برقراری انشعاب آب کتابخانه، بحث انشعاب برق کتابخانه نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به نتیجه خواهد رسید.

گفتنی است، در حاشیه این نشست، حاضران از زمین‌های حریم کتابخانه‌ مرکزی یزد نیز دیدن کردند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: