کد خبر: 40603
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 آذر 1398 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سخنرانی علمی «اصول موفقیت در کتابداری» برگزار شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با هفته پژوهش سخنرانی علمی «اصول موفقیت در کتابداری» در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.
سخنرانی علمی «اصول موفقیت در کتابداری» برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته پژوهش سخنرانی علمی «اصول موفقیت در کتابداری» با سخنرانی رحمت الله فتاحی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی و با حضور جمعی از مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

رحمت الله فتاحی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام هفته پژوهش، تحقیق و پژوهش را از ارکان اصلی موفقیت و تعالی دانست و ادامه داد: تکیه بر پژوهش و تحقیقات علمی برپایه کسب موفقیت در زندگی شخصی و زندگی حرفه ای  مهم و کاربردی است.

وی جامعیت و کامل بودن را در تعریف مفهوم موفقیت حایز اهمیت دانست و ادامه داد: تلاش برنامه ر یزی شده طولانی مدت و مبتنی بر آگاهی و اخلاق برای رسیدن به هدفی مطلوب و تاثیرگذار یکی از تعاریف موفقیت است.

فتاحی در بیان ابعاد برنامه ریزی برای به دست آوردن موفقیت  گفت: مباحث روانشناختی از جمله انگیزه و درک نیاز انسان برای موفق شدن و در بعد مدیریتی تدوین خط مشی ، برنامه ریزی ، شناسایی رسالت ها و وظایف سازمانی و شخصی و شناسایی الزامات و در بعد اخلاقی نیز داشتن تعهد اخلاقی از مهمترین ارکان و ابعاد کسب موفقیت است.

وی به اهمیت اخلاق گرایی در موفقیت واقعی اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که اخلاق مداری در کسب موفقیت مهم و حیاتی است تلاش غیراخلاقی باعث سقوط شخصیت حرفه ای و خانوادگی می شود و شخص را در رسیدن به موفقیت ناکام می گذارد.

این استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در بیان فرایند بدست آوردن موفقیت گفت: حساسیت و دغدغه مندی، کشف مسئله، یافتن راه حل، تلاش سازمان یافته، رویکرد خلاقانه  و هدفمندی حایز اهمیت است.

وی در پایان بحث خود تدوین خط مشی و برنامه ریزی را برای موفقیت در شغل و حرفه و زندگی شخصی تشریح کرد.

این جلسه با پرسش سوالات کتابداران حاضر در جلسه و پاسخ های مدرس جلسه پایان یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: