کد خبر: 29903
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مرداد 1396 - 10:16

داخلی

»

اخبار کتاب

آزاده صمدی

 از استرس دنیای امروز به مطالعه پناه می‌برم

منبع : لیزنا
آزاده صمدی بازیگر تئاتر و سینما عصر سه شنبه ۲۴ مردادماه در سلسله برنامه های دوستی با ‌کتاب در شهركتاب فرشته، صفحاتی از بوف کور  را برای حضار قرائت کرد.
 از استرس دنیای امروز به مطالعه پناه می‌برم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی شهركتاب فرشته، آزاده صمدی در مورد علاقه اش به کتابخوانی گفت: علاقه اصلی ام به سینما، تئاتر و ادبیات نمایشی نشات گرفته از قصه های جذابی است که در دوران کودکی، مادربزرگم برایم تعریف می کرد.

وی افزود: قصه خوانی اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل اینکه خواننده کتاب را با دنیای ناشناخته ها آشنا می کند.

صمدی گفت: با خواندن رمان موراکامی حس کردم دوست دارم به کشور ژاپن سفر کنم و با عجایب این سرزمین از نزدیک آشنا شوم.

صمدی با اشاره به یکی از آثار موراکامی با نام «وقتی از دو حرف می زنیم از چه حرف می زنیم» گفت: موراکامی خود یک دونده دوی ماراتن است و دویدن را به خاطر نویسندگی انتخاب کرده و ساعت ها دویدن او را به یک دونده دوی ماراتن تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش مطالعه باید از دوران کودکی آغاز شود گفت: به مادرانی که در این نشست هستند توصیه می کنم برای کودکان خود قصه بخوانند.

وی افزود: در دوران کودکی ام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان در قالب نوارهای کاست، قصه زیادی تهیه و تولید می کرد و بیشتر دوران کودکی من به شنیدن این قصه ها سپری شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با مطالعه کتاب از استرس زندگی شهری و مشکلات روزمره به مطالعه پناه می برم و مطالعه از دغدغه دنیای روزمره رهایم می کند.

 

ازاده صمدی در ادامه سخنانش کتاب بوف کور اثر صادق هدایت را برای حضار قرائت کرد و در پایان به حضار پیشنهاد کرد که این کتاب را تهیه  و مطالعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: