کد خبر: 24748
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 تیر 1395 - 08:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

محتوای ضعیف کتاب های درسی، چالش جدی نظام آموزش و پرورش

منبع : لیزنا
 مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: محتوای کتاب های درسی در کشور از سطح پایینی برخوردار بوده و این مسئله سبب ایجاد مشکلات آموزشی می شود.
محتوای ضعیف کتاب های درسی، چالش جدی نظام آموزش و پرورش

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، مهردخت وزیرپورکشمیری مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به محتوای بسیار نامناسب کتاب های درسی و مطالعه آزاد اظهار داشت: کتاب درسي، که يکی از مهم ‌ترين مراجع و منابع يادگيری دانش‌آموزان در نظام‌های آموزشی محسوب می شود، در نظام آموزشی کشور ما نيز نقش مهمی دارد اما از نظر منابع غنی و محتوایی کتاب های درسی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده ولی با تذکرهای اهالی کتاب، آموزش و پرورش در حال تلاش است تا محتوای درونی آن ها را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: کتاب های درسی قدیمی سرشار از اشعار زیبا و منابع خوب و معتبر علمی بود اما متاسفانه امروزه این منابع غنی جای خود را به نکات کم ارزش داده اند و سبب یادگیری غلط دانش آموزان و آینده سازان این کشور شده اند.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: آموزش و پرورش رکن اصلی اصلاح تربیتی دانش آموزان است واگرمحتوای کتاب هایی که به وسیله این سازمان تهیه اصلاح شود، مسائل مختلف کشور قابل حل است.

وزیر پور یاد آور شد: اگر در محتوای کتاب های درسی و غیره دانش آموزان، هویت ایرانی-اسلامی تحریف نشود و اشعار خوب و مطالب غنی در این کتب جای بگیرد ، تربیت دانش آموزان و آموزش آنها تسریع می یابد.

وی عنوان کرد: مطالب کتاب های کودکان و دانش آموزان باید با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما متاسفانه برای همه اقشار یکسان ارائه می شود.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه ها ابراز داشت: کتاب های آموزش و پرورش با توجه به تیراژ بالا قیمت آن مناسب بوده که به طور کلی یادگیری هر اطلاعاتی بهایی دارد و من در این مسئله هیچ اشکالی نمی بینم.

 

وزیر پور گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش هیچ نظام منسجم و طولانی مدتی وجود ندارد و به خاطر همین مسئله کتاب های درسی دچار مشکلاتی بوده و از نظر من این یک درد بزرگ برای آموزش و پرورش محسوب می شود.

مادر
|
Iran
|
1395/04/26 - 10:04
0
2
آموزش وپرورش،جدای از محتوای کتابهای درسی اش اعتماد به نفس و خلاقیت را از بچه ها می گیرد.
خدارا شکر که کتابخانه های عمومی و فرهنگسراها برای جبران این کمبود هستند،
ممنون از خانم دکتر.
معلم
|
Iran
|
1395/04/26 - 07:28
3
1
با سلام
خانم مشاور حالا نکه نهاد خودش بی عیب و نقصه، از ساعت کاری گرفته تا کتابهایی که در قفسه ها قرار دارد. هفت عصر که هوا رو به خنکی میگذارد وبچه ها می خواهند بروند کتابخانه شکر خدا میگویند ساعت کارشان تا هفت ونیم عصر است پنجشنبه ها هم که عصرها کتابخونه ها تعطیل است با این نوع خدمات دهی انتظار دارید متولیان پست کتابداری در مدارس هم باشید و با اعتماد به نفس به محتوای کتابهای درسی دانش آموزان ایراد می گیرید. دکتر محترم ابتدا یک ارزیابی از عملکرد ضعیف نهاد داشته باشید بعدا عملکرد وزیر آموزش و پرورش و کابینه را زیر سوال ببرید.
پیروز ابراهیمی
|
Iran
|
1395/04/24 - 15:46
1
0
سلام

خانم دکتر وزیر پور ، چرا نامه ای از طرف نهاد به وزیر آموزش و پرورش ارسال نکردید که چرا پست کتابدار را از آموزش و پرورش حذف کردید ؟

مدارس هیچ کتابخانه ای ندارند ؟

دوست داشتید من به ترتیب نام بیاورم چه دولتی چه غیر انتفاعی مدارس کتابخانه ندارند !

شما که مسول هستید چرا از طرف نهاد نامه ای ارسال نمی کنید ؟
خود آموزش و پرورش مشکل کم دارد کانون پرورش فکری کودکان زیر نظر آموزش و پرورش است !

* امیدوارم این متن را تایید کنید .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: