کد خبر: 39009
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 12:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام مریم صراف زاده برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

ایجاد تعامل و به اشتراک گذاری تجارب کتابداران در لیزنا

منبع : لیزنا
مریم صراف زاده
ایجاد تعامل و به اشتراک گذاری تجارب کتابداران در لیزنا

مریم صراف زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پیامی به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس لیزنا گفت: خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی فعالیتی بسیار خوب در حرفه ما محسوب می شود؛ هم از جهت اطلاع رسانی و انتشار اخبار و هم از جهت اشتراک گذاری تجارب کتابداران و تعاملی که بین حرفه مندان این رشته ایجاد کرده است.

خوشحالم از اینکه در این حرفه یک خبرگزاری به اسم لیزنا داریم. من به دانشجویان کتابخوان خودم پیشنهاد می کنم تجربیات خود را در مورد مطالعه کتاب های مختلف برای لیزنا ارسال کنند و این برای آنان خوشایند است. اما به نظر من باید به این سمت حرکت کنیم که کتابداران خود نیز دست به قلم شوند. کتابداران ما دنیایی از تجربه هستند و می‌توانند تک تکِ تجربیاتی را که با ارباب رجوع داشته اند روایت کنند. در حال حاضر می بینیم که در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام افراد که چندین هزار نفر فالوور و دنبال کننده دارند تنها به ارائه تجربیات شخصی در شغل خود می‌پردازند. اما سوال اینجاست که کتابداران ما چقدر در شبکه‌های اجتماعی حضور می یابند و یا در فضایی مانند لیزنا تجربیات خود را به اشتراک می گذارند؟  اگر هشتک کتابداری و کتابخانه ها را سرچ کنیم می بینیم که چه میزان مشارکت پایین است!فکر می کنم کتابداران نمی دانند کار و تجربه آنان چقدر ارزشمند است. باید برای جلب مشارکت کتابداران راهکاری بیابیم و اگر لیزنا برای یافتن کتابداران موفق و تشویق آنان برای انتشار تجربیات خود در این فضا اقدام کند بسیار موفق خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: